járműipar
Az előrejelzések alapján 2030-ra az elektromos járművek részesedése a globális járműértékesítésben elérheti a 40 százalékot. Ez egyben azzal is jár, hogy tíz év alatt tízszeresére bővül az akkumulátorok iránti kereslet. Ezzel párhuzamosan azonban az elektromos autókba szánt akkumulátorok gyártóinak meg kell küzdeniük azzal a kihívással, hogy úgy futtassák fel gyorsan a termelésüket, hogy közben csökkentik a selejt mennyiségét. Jelenleg a már komolyabb múlttal rendelkező akkumulátorgyárakban is 6 és 15 százalék között mozog a selejt aránya, mivel a minőségi hiányosságokat a gyártási folyamat során túl későn ismerik fel. Az új üzemek és gyártók esetében a selejt aránya még ennél is lényegesen magasabb.
Ezen kihívások kezelése érdekében a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat és az akkumulátorgyártási folyamatokkal kapcsolatos információgyűjtésben élen járó Liminal Insights megerősítették partnerségüket, hogy a két cég technológiáinak ötvözésével kínáljanak megoldást az iparág szereplői számára. Az együttműködés keretében a Liminal ultrahang-alapú mérési és elemzési megoldásait integrálják a Schneider Electric automatizálási és ipari intelligencia ökoszisztémájával, hogy valós idejű, a gyártósoron megvalósuló minőségellenőrzést kínálhassanak. Az új, integrált vizsgálati megoldás – amely kompatibilis az összes akkumulátorcella-típussal, beleértve az NMC, LFP, NCMA, Li-fém, szilárdtest és Na-Ion vegyületeket – olyan automatizált képességeket nyújt az akkumulátorgyártóknak, amelyek lehetővé teszik a gyártásban előforduló eltérések azonosítását és az okok valós idejű elemzését akár az egyes akkumulátorcellák szintjén.
A továbbfejlesztett ultrahangos vizsgálat és analitika segítségével az akkumulátorgyártók gyorsan azonosíthatják és kezelhetik a gyártási minőséggel kapcsolatos kihívásokat, mielőtt azok termékvisszahívásokig fajulnának, amelyek 2020 és 2023 között több mint 3 milliárd dollárba kerültek az iparágnak. A Liminal EchoStat vizsgálati megoldásainak kezdeti tesztjei szerint a selejt mennyiségének 1 százalékos csökkentése évente átlagosan 10 millió dollárt takaríthat meg a gyártóknak egy 10 GWh-s gyártási blokk esetében. Emellett a cella-előállítási folyamat időigényének nyolc órával történő csökkentése, amelyet a megnövelt működési hatékonyság tesz lehetővé, évente akár 3 millió dolláros megtakarítást is eredményezhet egy 10 GWh-s gyártási blokk esetében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!