KTM
A pályanapokra és klubversenyekre tervezett KTM X-Bow GTX a normál X-Bow-val ellentétben teljesen fedett karosszériát kap, így jobban védi a vezetőt és utasát az időjárás viszontagságaitól, és merevebb is. A karbonvázat FIA-homológ bukócsővel erősítették meg, ami versenyzésre is alkalmassá teszi a GTX-et.
A vezető Recaro kagylóülésben foglalhat helyet és homológ hatpontos Schroth övek tartják benne. Az Alcantara borítású, kijelzővel ellátott sportkormány és a pedálsor helyzetét egyaránt állítani lehet, hogy könnyű legyen megtalálni az ideális vezetési pozíciót. Az elektromos szervokormány rásegítése is állítható három fokozatban.
Egy lóerőnek 2 kilót sem kell mozgatnia
A mindössze 1048 kilós kocsit az Audi TT RS Győrben készülő, 2,5 literes, öthengeres turbómotorja hajtja, de az alumínium motor teljesítményét a KTM 400-ról 530 lóerőre emelte a befecskendezők, a szívósor, a wastegate-szelep, a kipufogórendszer és a motorvezérlés módosításával. Közben a maximális nyomaték is 480-ról 630 Nm-re emelkedett. Ez az elképesztő erő egy Holinger MF hatfokozatú szekvenciális váltón, szinteres versenykuplungon és önzáró differenciálművön keresztül jut el a hátsó kerekekre.
Hogy ne kelljen gyakran kiállni tankolni a boxba (ami hosszútávú versenyeken nagyon előnyös), hatalmas, 120 literes, tűzálló biztonsági tankot építettek be a GTX-be az osztrákok. Állítható Sachs gátlók és kanyarstabilizátorok, nyomórudas első futómű és feszes hangolás gondoskodik a megfelelő úttartásról, a gyors megállásról pedig elöl 378, hátul 355 mm-es féktárcsák hat, illetve négydugattyús féknyergekkel. A külső tükröket kamerák helyettesítik, ajtók híján a vadászgépszerű karbon tetőszerkezetet kell felnyitni a ki- és bejutáshoz.
A közúton nem használható X-Bow GTX nettó ára 230 ezer euró, ami 84 millió forintnak felel meg.