2035

7,5 millió forintos bírság, ha öt éven belül nem vált elektromos autóra!

2024.12.04.

Ez kimeríti a „túlzás”, a "fenyegetés" és a "kényszerítés" fogalmát.

Már a csapból is jó ideje az folyik, hogy Európában 2035-től nem lehet újonnan forgalomba helyezni belső égésű benzin-, illetve dízelmotorral szerelt autót. Egy ágazat túléléséről és milliók munkahelyéről van szó, mégis, sokan fel sem kapják a fejüket, ha többezres elbocsátásokról olvasnak. Talán azért van ez így, mert a napi hírfolyamban már nehéz az ingerküszöböt elérni szokványos rémtörténetekkel. Mégis, olykor van olyan döntés, melyre nem lehet nem felfigyelni. Egy ilyen hír érkezett az Egyesült Királyságból.

Nagy-Britannia az az eminens ország, amely a benzin- és a dízelüzemű autók értékesítésének dátumát előrehozta. Nem is kevéssel, kereken 5 évvel. A nagyobb rugalmasságra irányuló felhívások ellenére a kormány ragaszkodik a 2030-as dátumhoz.

Pedig az új típusú mobilitás lassú ütemben halad. Az elektromos autók értékesítése ugyan októberben elérte a piac 20,7%-át, de 2024 első tíz hónapjában az elektromos járművek összeladása csak 18,1% volt, ami jóval a 22%-os cél alatt van. És hol van ez még a 100%-tól?

Az autóipar ösztönzőket kér az átmenet támogatására, például ÁFA-csökkentést és a töltőállomások villamosenergia-költségeinek csökkentését. Az ágazat egyre növekvő aggodalmakat tapasztal és a 2030-as időkorlát növeli a piaci nyomást.

De szorongatják a lakosokat is, túlzó büntetéseket helyezve kilátásba. Azok, akik 2030-ban is belsőégésű autókkal közlekednek majd és nem váltanak elektromos verzióra, súlyos bírságokkal számolhatnak: a büntetés elérheti a 15 ezer fontot, ami 7,5 millió forintnak felel meg.

Márpedig a gyártók állítják, hogy állami támogatás nélkül nem tudnak további kedvezményeket biztosítani a vásárlóknak és ez veszélyezteti a célkitűzések megvalósítását, a piacot és a foglalkoztatást. Az autóipar szereplői figyelmeztetnek: megfelelő fellépés nélkül a 2030-ra kitűzött zéró emisszió elérése lehetetlen kihívás, amely súlyos következményekkel jár a gyártókra és a munkavállalókra egyaránt.

Forrás: autoappassionati.it, it.motor1.com

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.01
Megint egy amúgy csillogó, de sok buktatót rejtegető autó. ..
2025.02.01
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írja a police.hu. ..
2025.02.01
Megreformálhatja a villanymotorokhoz való viszonyunkat a könnyű és kicsi, szlovén kerékagymotor? ..
2025.02.01
Rekord összegű, mintegy 4,5 milliárd forint bírságot szabott ki tavaly a közúti teher- és....
2025.02.01
A Lamborghini bejelenti: Maurizio Leschiutta a motorsport új vezetője – írja honlapján a német....
2025.02.01
A Vizionári nevű online diszkusszió során a szakértők számos kérdéssel foglalkoztak a biztosítási....
2025.02.01
Kamion, trélert vontató mikrobusz és személyautó ütközött az M5-ös autópályán, melynek....
2025.02.01
Ambiciózus növekedési célok 2025-2027 között.   ..
2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....
2025.02.01
Nem túlzás kijelenteni, hogy az immáron Magyarországon is harmadik (a kivonásokkal tisztított....