közelekedésbiztonság
Ma már természetesnek tartjuk azokat a fényvisszavető táblákat, útburkolati jeleket, rendszámtáblákat, amelyek abban segítenek bennünket, hogy jobban lássunk, tájékozódjunk és észrevegyük egymást az utakon.
A növekvő autósforgalom hatására közvetlenül a második világháború előtt kezdtek el komolyabban foglalkozni a szakemberek a közlekedés biztonságosabbá tételével. Ennek egyik mérföldköve a fényvisszavetős közúti közlekedési tábla feltalálása volt. Ez azt a célt szolgálta, hogy sötétben, kis fény hatására is könnyen érzékelhetőek legyenek a figyelmeztető felhívások.
Az első fényvisszavető útjelző táblafóliát a 3M fejlesztette ki, amellyel legelőször Minnesota útjait tették biztonságosabbá 1939-ben.
Alig pár év múlva megjelentek a 3M fényvisszavető útburkolati jelzései, amelyek ugyancsak a láthatóságot erősítették szemben a hagyományos felezővonallal. 1950 körül pedig elkezdtek divatba jönni a - ma is használatos - fényvisszavető rendszámtáblák. A fejlesztések hatására 3M-nek a nyolcvanas évekre olyan útjelző táblákat sikerült bevezetnie a piacra, amelyek háromszor annyi fényt vetettek vissza, mint a korábbiak.
A 2000-es évek fejlesztése a „full cube” technológia, amely a régebben használt prizmás technológiánál kétszer hatékonyabb fényvisszavetést eredményez. Szintén az utóbbi évtizedben kezdtek elterjedni a tartósan fluoreszkáló figyelmeztető táblák és útburkolati jelek, amelyek még inkább elősegítik a balesetek számának csökkenését világszerte.
A 3M Magyarországon 1991-ben kezdte meg tevékenységét többek közt a közlekedésbiztonsági divízió beindításával. A hazai leányvállalat 2000-ben elsőként csatlakozott a Partnerség a közlekedésbiztonságban elnevezésű programhoz, amelyben aktív résztvevőként vállal szerepet a magyarországi közlekedésbiztonság javításában. A vállalat biztonságos és hatékony fényvisszavető táblafóliáit és útburkolati jelzéseit idehaza is széles körben alkalmazzák, illetve az 1991 után nálunk üzembe állított autók rendszámtábláit is a 3M fényvisszavető fóliáival készülnek.