EU

5 EU-s ország késleltetné a belsőégésű motorok tiltását

2022.07.13.

Noha kevés esély mutatkozik rá, hogy enged elvárásaiból az Európai Bizottság, azért öt tagállam kifejezte igényét a belsőégésű motorok tilalmának késleltetésére.

Bulgária, Olaszország, Portugália, Románia és Szlovákia. Ez az öt ország szólalt fel a hagyományos belsőégésű motorok 2035-ös teljes kitiltása ellen. Demográfiailag és gazdaságilag nagyon különböző országokról beszélünk, így még azt sem állíthatjuk, hogy egy bizonyos réteg ellenzi a fosszilis üzemanyagok komplett tiltását az Európai Unióban. Mi több, ez az öt ország felvetett egy alternatív javaslatot. Csökkentsék 90%-kal a károsanyag kibocsátást 2035-re az 1990-es szinthez képest. Illetve legyen öt évvel később, tehát 2040-ben a 100%-os visszaszorítása a belsőégésű motoroknak.

Valamivel még megengedőbbek lennének a könnyű haszonjárművekkel: azoknak csak 80%-ban kéne csökkenteniük a károsanyag-kibocsátásukat 2035-re, ugyanakkor a 2040-ben bevezetendő teljes tiltás rájuk is vonatkozna. A javaslatot benyújtó öt tagállam kiemelte továbbá, hogy érdemes lenne lépcsőzetesen, átállási időszakokat meghagyva bevezetni a belsőégésű motorokra vonatkozó szigorításokat. Egy bulgár képviselő továbbá azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy a klíma rendelkezéseknek figyelembe kellene venniük a különböző országok gazdasági helyzetét és populációját.

Egyébként éppen a hetekben döntött róla az Európai Bizottság, hogy továbbra is fenntartja azon terveit, hogy 2035-re 100%-ban vissza kell szorítani a károsanyag-kibocsátást, ugyanakkor hivatalos törvény még nem született a döntésről. Noha ez bármikor megtörténhet idén. Sajnos az Európai Bizottság különösen szigorúan jár el az autóiparral szemben ebben a kérdésben. Számításaik szerint egy új autó átlagos élettartama 15 év, és 2050 uniós szintén szeretnék elérni a nettó karbonsemlegességet, ezért is tiltanák meg már 2035-től a belsőégésű motoros autók értékesítését. Arról nem szólnak a számításaik, hogy mi a helyzet a régebbi autókkal, amik silány karbantartás esetén akár még nagyobb veszélyt jelenthetnek az EU terveire nézve.

Egyébként nem csak az említett 5 ország elégedetlen az Európai Unió döntésével. A német pénzügyminiszter például múlthéten szólalt fel a törvény ellen, ugyanakkor meglepő módon saját országának autógyártói sem álltak ki mellette. Például a Mercedes-Benz és a Volkswagen is támogatja a tilalmat.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.05
A rendőrség Magyarország egész területén 2022. december 5. és 11. között közúti ellenőrzést végez....
2022.12.05
A Schaeffler fokozza a szoftver- és elektronikai fejlesztésben való részvételét. Ennek érdekében a....
2022.12.05
Mindent áthat az új, hódító világvallásnak tekinthető progresszív liberális ideológia. Már a....
2022.12.05
A 400 forint körüli euró árfolyam továbbra sem kedvez a használt autó importnak. 2022-ben....
2022.12.05
Az ABB új szerepében, a sorozat hivatalos töltőbeszállítójaként bemutatta azt a töltéstechnológiát....
2022.12.05
Nagy-Britanniában 23,5 százalékkal, 142 ezer 889 darabra nőtt az új autók eladása novemberben az....
2022.12.05
Két perc alatt kétszer hajtott bele a traffipax ellenőrzésbe az a sofőr, aki a napokban....
2022.12.05
Az online autókereskedelem elleni egyik fő érv, hogy az ember ki akarja próbálni az autót, ahhoz....
2022.12.05
Hannover felé indult egy gép 77 utassal a fedélzetén, Németország helyett azonban újra Bécsben....
2022.12.05
Ha minden a tervek szerint alakul, hamarosan emissziómentes kivitelben is elérhető lesz a világ....