automatizált vezetés

30 éve kezdte a Mercedes az automatizált autó fejlesztését

2015.03.28.

A Mercedes első önjáró prototípusa nagyban hozzájárult a ma ismert vezetéstámogató rendszerek kifejlesztéséhez.

A Mercedes 1985-ben több autógyártóval és elektronikai vállalattal csatlakozott az európai EUREKA-PROMETHEUS (Project for European Traffic with Highest Efficiency and Unprecedented Safety) nevű kutatáshoz, amelynek célja a személygépkocsik takarékosabbá és biztonságosabbá tétele volt. Nyolc év fejlesztés után mutatták be a projekt keretében elkészített, S-osztályból átalakított VITA (Vision Technology Application) nevű prototípust (fent), amely az első és a hátsó szélvédője mögött kamerákkal volt felszerelve. A kocsi a két kamerán keresztül figyelte a forgalmat, és ahhoz alkalmazkodva bizonyos körülmények között képes volt gyorsításra, lassításra, és önálló kormányzásra is. Bár a technika mai szemmel még kezdetleges volt, a Mercedes szerint ez a kísérleti jármű is nagyban hozzájárult a ma már széles körben elterjedt, kamera alapú vezetéstámogató rendszerek (sávváltásra figyelmeztető rendszer, parkoló asszisztens, navigációs rendszer) kifejlesztéséhez.

1995-ben a tapasztalatokat felhasználva a Mercedes már épített egy olyan S-osztályt, amely a benne található szenzorokkal, kamerákkal és a szuperszámítógépes vezérléssel elvezette magát Münchenből Koppenhágáig, szinte emberi beavatkozás nélkül. Képes volt tartani a távolságot az előtte haladótól, sávot váltani és előzni is. Ez az autó nagy lépést jelentett a radaros tempomat fejlesztésében, amelynek szériagyártását 1998-ban kezdték el az S-osztály számára, feláras extraként.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.11.27
A rendszerváltás előtt legfeljebb a balatoni szállodák előtt parkoló autókban láthattunk Grundig....
2022.11.27
Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) hétfő 0 órától 24 órás munkabeszüntetést tart, ami érinti a MÁV-....
2022.11.27
A szabadtéri parkolók és nem lakás célú épületek fotovoltaikus paneljeinek telepítésére vonatkozó....
2022.11.27
A zuglói rendőrök néhány nap alatt azonosították és gyanúsítottként kihallgatták a HÉV előtt....
2022.11.27
Már javában készülődik az idei versenyévadra a győri Széchenyi István Egyetem égisze alatt....
2022.11.27
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Mit hoz az idei tél? ..
2022.11.27
A Mazda Motor Corporation közzé tette a vállalat középtávú gazdálkodási tervének frissítését és a....
2022.11.27
A Volkswagen Konszern nemzetközi szakmunkástanuló versenyének idei díjazottja az Audi Hungaria....
2022.11.27
Megrázó fotókat tett közzé az MTI a ma reggeli halálos balesetről.  ..
2022.11.27
A megfelelő látás elengedhetetlen, hogy balesetmentesen és szabályosan tudjunk közlekedni, ezért....