automatizált vezetés

30 éve kezdte a Mercedes az automatizált autó fejlesztését

2015.03.28.

A Mercedes első önjáró prototípusa nagyban hozzájárult a ma ismert vezetéstámogató rendszerek kifejlesztéséhez.

A Mercedes 1985-ben több autógyártóval és elektronikai vállalattal csatlakozott az európai EUREKA-PROMETHEUS (Project for European Traffic with Highest Efficiency and Unprecedented Safety) nevű kutatáshoz, amelynek célja a személygépkocsik takarékosabbá és biztonságosabbá tétele volt. Nyolc év fejlesztés után mutatták be a projekt keretében elkészített, S-osztályból átalakított VITA (Vision Technology Application) nevű prototípust (fent), amely az első és a hátsó szélvédője mögött kamerákkal volt felszerelve. A kocsi a két kamerán keresztül figyelte a forgalmat, és ahhoz alkalmazkodva bizonyos körülmények között képes volt gyorsításra, lassításra, és önálló kormányzásra is. Bár a technika mai szemmel még kezdetleges volt, a Mercedes szerint ez a kísérleti jármű is nagyban hozzájárult a ma már széles körben elterjedt, kamera alapú vezetéstámogató rendszerek (sávváltásra figyelmeztető rendszer, parkoló asszisztens, navigációs rendszer) kifejlesztéséhez.

1995-ben a tapasztalatokat felhasználva a Mercedes már épített egy olyan S-osztályt, amely a benne található szenzorokkal, kamerákkal és a szuperszámítógépes vezérléssel elvezette magát Münchenből Koppenhágáig, szinte emberi beavatkozás nélkül. Képes volt tartani a távolságot az előtte haladótól, sávot váltani és előzni is. Ez az autó nagy lépést jelentett a radaros tempomat fejlesztésében, amelynek szériagyártását 1998-ban kezdték el az S-osztály számára, feláras extraként.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....