Land Rover Defender
A Land Rover célja ezzel az, hogy felvegye a kesztyűt a Mercedes-Benz G-osztályával. Az új Defender így még erőteljesebb, még exklúzívabb és még drágább lesz, mint az elődei. Az OCTA névre hallgató autó új motort, számos off-road fejlesztést, valamint külső és belső látványelemeket is kapott.
Egy 4.4 literes, ikerturbós V8-as BMW motor szolgáltatja az autó számára a 626 lóerőt, amit egyébként már számos másik Range Roverbe is beletett a gyártó, de ennél a szériánál csak most debütál. A régi Defender 5 literes V8-as motorját, viszont bőven túlszárnyalja a cég szerint. Az autó végsebessége a megfelelő gumikkal elérheti a 155 mérföld/órát is - ami nagyjából 250 km/órának feleltethető meg. Négy kipufogójának köszönhetően az OCTA hangzása elképesztően vad és sportos, a 8 sebességes automata-váltójával pedig 3,8 másodperc alatt éri el a 60 mérföld/órás sebességet.
A fent említett változtatásokon kívül még más eltérések is vannak a régebbi Defenderhez képest. Ebbe beletartozik az 1,1 hüvelykkel nagyobb hasmagasság, a 2,7 hüvelykkel szélesebb nyomtáv, valamint a 20 és 22 hüvelykes kerék- és gumicsomagok is. Az elülső fékek is nagyobbak, mint a normál modellben lévők, továbbá az első hűtőrács és a lökhárító is át lett alakítva, az alvázat pedig grafit festéssel látták el. Extra sárga jelzőfények is vannak az autó elején, amire a Land Rover szerint az OCTA extra szélessége miatt volt szükség. Egy speciális vezetési módot is kapott a Defender, amellyel megváltozik a jármű kalibrációja és jobban irányítható lesz off-road körülmények között.
Sportosabb ülések is helyet kaptak az autó belső terében, amiket kedvünk szerint szabhatunk testre. Maguk az ülőhelyek beépített hangszórókkal és olyan funkciókkal rendelkeznek, amiknek köszönhetően a zenével együtt rezeg majd alattunk az ülés - ha valakinek erre lenne igénye. Alapvetően 4 férőhelyes lesz az autó, viszont ha azt szeretnénk, hogy 5-en is elférjenek az SUV-ban, akkor a 110-es számú konfigurációt kell majd választanunk.
Maga az 'OCTA' név a gyémánt oktaéder alakjára utal és a Land Rover úgy akarja felpörgetni az autó körüli érdeklődést, hogy csak 300 darabot gyárt le - legalábbis az első hónapokban. Arra lehet számítani, hogy a termelés mértéke idővel túlnő ezen a csekély számon, vagy piacra dobnak majd egy nagyon hasonló V8-as modellt a jövőben. A korai vásárlóknak lehetőségük kínálkozik egy speciális 'Edition One' nevű csomagot is választaniuk, ami az árában is különbözik majd az "alap verziótól", hiszen ez már 61,8 millió forintba fog kerülni. Ezért a nagyjából 5,5 milliós felárért viszont zöld belső kárpitozást és karbon burkolatot kapunk, valamint speciális, 20 hüvelykes felniket, a matt festés pedig opcionálisan választható.
A Land Rover szerint az OCTA már rendelhető, a nagy közönség előtt pedig a júliusban megrendezendő nagy-britanniai Goodwood Festival of Speed-en debütál majd.