üzemanyagcella
A Honda a Genfi Autószalon mutatta be az üzemanyagcellás FCV tanulmányautót (képeinken), amely állítólag már közel áll a végleges verzióhoz. „Ez a kocsi már relatíve közel áll egy sorozatgyártású autóhoz” – nyilatkozta a brit Autocarnak Thomas Brachmann, a Honda hajtásláncok fejlesztéséért felelős részleg vezetője. „Talán pár karosszériaelemen változtatunk még, de ennyi” – tette hozzá. Az autó kis sorozatban már 2016-tól kapható lesz Japánban, és nem sokkal később a világ más részein is. Az új FCV kb. 480 kilométert meg tud tenni egy tank hidrogénnel, és a tankolása sem tart tovább 3 percnél.
A Honda ezúttal nagyobb sorozatban gondolkodik, mint a 2008-2014 között gyártott, szintén üzemanyagcellás FCX Clarity esetében, amit kizárólag Japánban, az Egyesült Államokban (Kaliforniában), és Európa egyes országaiban lehetett lízingelni, de összesen csak 60-70 fogyott belőle. Az új FCV üzemanyagcellája 33 százalékkal kisebb, és 60 százalékkal nagyobb kapacitású, mint amit az FCX Clarity-ben használt a Honda.
A nagy sorozatban készülő üzemanyagcellás Honda tömegmodellek csak 2020 körül jelennek meg majd a japán gyártó palettáján. Brachmann szerint ugyanakkor a kevés hidrogénkút miatt még legalább 10-15 évbe telik, mire a technológia széles körben elterjed. „Ez a valószínű, hacsak meg nem változtatjuk a marketing stratégiánkat és a társadalmat, mert ebben az esetben kevesebb idő is elég lehet” – tette hozzá.