buszgyártás

2019-ig száz új, hazai fejlesztésű buszt vásárol a magyar honvédség

2017.09.22.

A Zrínyi 2026 haderő fejlesztési program keretében, 2019-ig száz új, hazai fejlesztésű buszt vásárol a Honvédelmi Minisztérium a magyar hadsereg számára - jelentette be a honvédelmi miniszter csütörtökön Székesfehérváron.

Simicskó István a HM Currus Zrt. és az Ikarus Járműtechnikai Kft. kooperációjában készült Currus-Aries-Volvo Euro VI-os motorral szerelt autóbusz prototípusának bemutató rendezvényén hangsúlyozta, hogy a hadsereg hatékony feladatellátásában segítenek majd az új járművek. Megjegyezte, hogy ezzel elindult az "elmúlt 25-26 év legkiterjedtebb haderő fejlesztési programja", a Zrínyi-program, amelynek több más eleme is lesz a közeljövőben. A miniszter ismertette, 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Az elöregedett buszok helyett újakra van szükség, hogy például a határvédelem vagy a balkáni missziók során a személyszállítás megoldható legyen - tette hozzá. Simicskó István elmondta, a Currus, az Ikarus és a Volvo együttműködésében évente 40 buszt gyártanak le, és remélte, hogy e hadiipari fejlesztés a magyar gazdaságra jótékony hatással lesz.

 

Vargha Tamás honvédelmi államtitkár arról beszélt egyebek mellett, hogy sok-sok év után Székesfehérváron az Ikarus-gyár csarnokaiba "élet költözött" és gyártás folyik. Úgy vélte, az "utolsó utáni pillanatban" megmentették azt a tudást és gyártási kultúrát, amely jelen volt a városban egykoron.

Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester régi álom megvalósulásának nevezte a fehérvári buszgyártás újraindulását, amellyel a világban is ismert brand újjáéledt. A város régi nagy gyártóvállalatai közül a Köfém és a Videoton "él és virul", a harmadik nagy, az Ikarus pedig új lehetőséget kapott - vélekedett. Remélte, hogy a jövőben újra Székesfehérváron gyártott Ikarus-buszokat használnak a város közösségi közlekedésében.

Széles Gábor, az Ikarus elnöke kiemelte, hogy részben saját stratégiával, részben állami hadiipari megrendelésekkel az Ikarus növekedési pályára állhat. Mint elmondta, 1,5-2 milliárd forintos technikai beruházást hajtottak végre, így a korábbi 1,5-2 helyett ma már csak átlagban 0,2 emberi munkaerő kapcsolódik egy-egy busz gyártásához. Hangsúlyozta, azt tervezik, hogy a gyártást évente 3000 buszra emelik, ez legalább 600 embernek teremthet munkahelyet Székesfehérváron. Az új, multifunkciós autóbuszról elmondta: nemcsak hagyományos csapatszállításra alkalmas, hanem - a vezérkar kérésére - 4 órán belül átállítható kórházi üzemmódra. Ilyenkor az ülések kiszerelésével 15 hordágy fér el a járműben. A harmadik üzemmód a rabszállítás, amellyel a Belügyminisztérium igényeit tudják kielégíteni a jövőben. Széles Gábor reményét fejezte ki, hogy a Currus-Aries ezzel a képességgel a NATO-piacokon is versenyképes jármű lehet.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
Bugatti, Ferrari, Rolls-Royce hármas az élen, óriási árbeli különbség az első és második helyezett....
2025.01.26
A 2024 márciusában bevezetett tarifareform egyszerűsítette a kedvezmények rendszerét és sokak....
2025.01.26
Limitált mennyiségben megkezdődött a legendás 1967-es Ford Mustang hű utánzatának a sorozatgyártása....
2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..
2025.01.25
Hihetetlen, hogy milyen gyorsan eltelt az év, és nem csak mi, hanem autóink is egy évvel öregebbek....
2025.01.25
A BMW egyik fő beszállítójaként az Eve Power debreceni üzemének nagy hatása van a a német....