SEAT
A hírt maga Jürgen Stackmann, a Seat vezérigazgatója jelentette be azon a barcelonai sajtótájékoztatón, amelyen a gyártó tavalyi pénzügyi eredményeit ismertették. Stackmann elárulta, hogy a tulajdonos Volkswagen nemrég adott engedélyt a 2011-ben leleplezett IBX tanulmányautó sorozatgyártású változatának elkészítésére.
„Ez remek hír. Ennek köszönhetően a Seat beléphet az egyik legnagyobb és legjobban növekvő szegmensbe a világon. A szabadidő-autó fontos pillére a jövőbeli stratégiánknak, és egy nagy lépés annak az irányába, hogy ismét nyereségessé tegyük a céget” – nyilatkozta a cégvezető.
A kompakt SUV természetesen a Volkswagen-konszern keresztmotoros építőkészletére, az MQB-platformra épül majd, motorjai pedig a Leonból ismert darabok lesznek. Első- és összkerékhajtással is meg lehet majd vásárolni az autót. A szabadidő-autó fontos része annak a tervnek, melynek feladata, hogy jelentősen emelje a spanyol gyártó eladásait. 2013-ban csak 355 ezer autót értékesített a cég, ami jelentősen elmarad a Skoda, a Volkswagen és az Audi eredményétől.
A kompakt szabadidő-autót a Seat Barcelona mellette központjában, Martorellben fogják kifejleszteni. Fő vetélytársa a Nissan Qashqai és a Ford Kuga lesznek.
Bár a Seatnak még nem volt eddig saját szabadidő-autója, az Audi Q3-as modellje már évek óta Martorellben készül.