autó értékesítés
A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly decemberi számoknál 1%-kal kevesebb. A teljes év összesítése az előző évhez képest 6%-os növekedést mutat. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év decemberi eredményeihez képest 48%-os növekedés történt, a teljes 2013-as év értékesítése 5%-kal előzi meg a 2012-es évit.
Decemberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 866 darabszámmal, a teljes 2013-as darabszámokat tekintetében is a Ford került ki győztesen 7,879db-os össz forgalomba-helyezéssel, mellyel a hazai piac 11%-át sikerült lefednie a márkának.
Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor a 2013-as év győztese az Opel lett 6,150-es darabszámmal és mintegy 11%-os piaci részesedéssel. A második a Skoda, 5,958 db-bal, a harmadik pedig a Ford 5,539 db-bal, akit a Volkswagen (5,178) és a Suzuki (3,941) követ a top listán.
Modell szinten a legtöbb Skoda Octavia-ból (270db), Opel Astra-ból (218 db) és Ford Focus-ból (210 db) kelt el decemberben, az éves modell ranglistát továbbra is az Octavia vezeti 3,170 db-os eladással, második helyen az Opel Astra-val (2,225 db), mögötte, a harmadik helyen a Ford Focus-szal (2,147 db).
A 3.5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a december a Ford-nak kedvezett 321 db-os forgalomba helyezéssel, míg a 2013-as év össz-eredményeit nézve a toplistát itt is a Ford vezeti (2,329 db) a Fiat (1,728 db) és a Volkswagen (1,486 db) előtt.
A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 76% céges, míg a magán eladások a piac 24%-át teszik csak ki.
A céges-magán eladások megoszlása a következőképpen alakult a 10 legeredményesebb márka esetén: