Hertz Autókölcsönző
Elméletileg az elektromos autókat olcsóbban kellene fenntartani, mint a belsőégésű motorokat, egyszerűen azért, mert kevesebb a kopó alkatrésze. A hétköznapi valóságban a dolgok nyilvánvalóan másképp néznek ki: az amerikai Hertz autókölcsönző cég 20 000 elektromos autót akar eladni – a magas javítási és kárköltségek miatt – írja az osztrák lap.
Autókínálat a Hertz oldalán. Képernyőfotó
Ehelyett a csoport belsőégésű járművekkel kívánja bővíteni flottáját. A társaság csütörtökön bejelentette, hogy a negyedik negyedévben magasak voltak a balesetek utáni javítási költségek, különösen az elektromos autók esetében.
„Ennek megfelelően ez alátámasztja az elektromos autó flotta csökkentésére vonatkozó döntést.” A Hertz az értékcsökkenést 245 millió dollárra (224 millió euróra) tette.
2022 áprilisában a cég bejelentette, hogy akár 65 000 elektromos autót vásárol a Polestartól, néhány hónappal korábban pedig 100 000 Tesla autó vásárlását jelentette be 2022 végéig. Az elektromos autók a Hertz flotta tizenegy százalékát teszik ki, ennek 80 százaléka Tesla.
A német Sixt versenytárs a közelmúltban bejelentette, hogy a gyenge viszonteladási értékek miatt a továbbiakban nem bérel Tesla elektromos autókat, és rámutatott a magasabb javítási költségekre is.
A biztosítók megerősítik a magasabb költségeket
Az autóbiztosítók, mint például az Allianz, szintén az elektromos autók lényegesen magasabb javítási költségeire mutatnak rá. „Körülbelül 40 százalékkal magasabbak, mint a hagyományos járművek ára” – magyarázta Carsten Reinkemeyer, a vállalat biztonsági kutatási osztályának vezetője. Egy viszonylag csekély behatás egy balesetben hatalmas javítási költségekkel járhat.
Ausztriában tovább növekszik az elektromos autók regisztrációjának száma. 2023-ban 47 621 darabbal először több tisztán akkumulátoros elektromos autót regisztráltak, mint dízelmotorral szereltet – igaz, ezeknek mindössze 20 százalékát vásárolták magánszemélyek.