Bugatti

1500 lóerős lesz a Bugatti Veyron utóda

2015.04.25.

A Veyron utóda, a Chiron megtartja W16-os motort, de az erőforrás teljesítményét jelentősen megemelik, hogy több mint 460 km/h lehessen a kocsi végsebessége.

Mi, magyarok is büszkék lehetünk a 2005 és 2015 között gyártott Bugatti Veyronra, a világ leggyorsabb szériaautójának nyolcliteres, négy turbófeltöltővel lélegeztetett W16-os motorjának fejlesztésében ugyanis Hanula Barna is aktívan részt vett.

A brit Car magazin információi szerint a Veyron utódának szánt Chironnak - amely a nevét a Bugatti legendás autóversenyzőjéről, Louis Chironról kapta- is W16-os motorja lesz, de 1200 helyett már 1500 lóerő áll majd rendelkezésre, ami kétszer annyi, mint egy Forma-1-es autó teljesítménye. A hatalmas erő egy hétfokozatú duplakuplungos automatikus váltó továbbítja a négy kerék felé. Nemcsak egyenes vonalban, de kanyargós úton is jobb lesz vezetni a Chiront a Veyronnnál, mert csökkentik a tömegét és növelik a karosszéria merevségét is, ami még jobb úttartást eredményez majd.

A lap információi szerint a Bugatti fontolgatta, hogy kettővel csökkenti a hengerek számát, de végül maradtak az eredeti konfigurációnál. Az 1500 lóerőhöz 1500 Nm-es nyomaték is tartozik majd, és a Veyronhoz képest az erőmű fogyasztása is csökkenni fog az újonnan bevezetett hengerlekapcsolásnak, az elektromos turbófeltöltőknek és a közvetlen befecskendezésnek köszönhetően. A Bugatti célja a 20 liter/100 km-es átlagfogyasztás elérése.

Másfélezer lóerővel az új Bugatti valószínűleg az olyan új hipersportkocsikkal is állja majd a versenyt, mint a Ferrari LaFerrari, a McLaren P1, vagy a Porsche 918 Spyder, annak ellenére, hogy a súlycsökkentés ellenére is jóval nagyobb lesz náluk a tömege. A Bugatti azt szeretné elérni, hogy a Chiron kereken 2 másodperc alatt gyorsuljon föl 100 km/h-ra, a végsebessége pedig legalább 463 km/h legyen, ami 32 km/h-val haladná meg a Veyron Guinness világrekordot érő végsebességét.

A 2011 óta fejlesztett Chironhoz a Veyron alkatrészeinek csupán 8 százalékát használták fel változatlanul, a többit mind jelentősen áttervezték. Eredetileg 2015-ben lett volna a kocsi világpremierje, de ezt végül 2016-ra halasztották, ugyanis Ferdinand Piëch egy tavaly nyári teszt után visszaküldte az autót a tervezőasztalra, mert túl nehéznek tartott a bejutást az utastérbe a széles küszöbön és a kisméretű ajtónyíláson keresztül.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....