Skoda
Már 1934-ben is bemutatott egy autót a Skoda, aminek a Superb nevet adta, de a 640-es távol állt attól, hogy tömegesen elterjedjen. A független felfüggesztéssel és egy 55 lóerős, 2,5 literes hathengeres motorral ellátott luxusautóból mindössze 200 darabot gyártottak.
A Skoda 2001-ben támasztotta föl a legendás nevet az első modern kori Superbbel, amely az akkori Volkswagen Passat nyújtott padlólemezére épült, ezért a hátsó lábtere verhetetlen volt. Ez a modell jelentősen növelte a cseh márka presztízsét, és elfogadottá tette a középkategóriában is.
2008-ban váltotta le a Superb második generációja, amely megtartotta a hatalmas hátsó lábteret, és egy igazi műszaki különlegességgel is szolgált: a Twindoor nevű hátsó ajtót lehetett a hátsó szélvédő nélkül, de azzal együtt is nyitni, így az autó egyszerre volt négy- és ötajtós. Ebből a generációból már kombi is készült, hatalmas raktérrel.
2014-ben érkezett meg a Superb harmadik nemzedéke, már a moduláris MQB platformra építve, négyajtós és kombi karosszériával, hatalmas belső helykínálattal és modern vezetéstámogató rendszerekkel. A három generációból összesen már több mint 900 ezer talált gazdára, ebből a friss harmadik nemzedék már több mint 100 ezer példányt tesz ki. Az aktuális Superb-ből 2019-ben jelenik majd meg a konnektoros hibrid változat, ami az első villanymotoros modell lesz a Skoda történetében.