Moszkva
A járművet az orosz főváros vezetése vásárolta meg a Földfelszíni Közlekedés Megújítási Programjának keretében. A buszt a Kamaz leányvállalatának, a Nefaznak az összeszerelő üzemében készült.
Az első orosz gyártmányú elektromos autóbuszok két évvel ezelőtt, 2018 szeptemberében jelentek meg a főváros útjain. Számuk a 2018-19-es időszakban elérte a 300-at, majd 2020-ban további 200 elektromos járművel bővítettek a flottát. „Ennek eredményeként a moszkvai elektromos autóbusz-állomány lett a legnagyobb az Európai városok között” - olvasható az orosz főváros polgármesterének hivatalos honlapján.
Moszkva továbbra is vezető szerepre tör az elektromos közlekedés fejlesztése terén. A tervek szerint a következő hónapokban további 400 darabbal bővül az elektromos flotta, és 2023 végéig 2300-ra növelik a moszkvai utakon közlekedő elektromos buszok számát.
Ha ez megvalósul, akkor - a villamosokat is beleértve - Moszkva földfelszíni közlekedési rendszerének csaknem 40 százalékát villanyüzemű lesz. 2030-ra pedig azt tervezik, hogy a Moszkvai Közlekedési Vállalat, a Moszgortransz valamennyi járműve „zöld” meghajtású lesz.