Fehér foltjai a világ autótörténetének a sokáig titkolt szovjet rekordkísérletek, melyekről most többet is megvillantunk.
Az orosz főváros mellett üzemelő Moszkvics autógyár szeptember közepén megkezdte a saját fejlesztésű, kétszínű crossovereinek gyártását.
Miután 2022 novemberében feltámasztották a szovjet autóipar egyik oszlopos képviselőjét, a Moszkvicsot – gyakorlatilag átcimkézték a kínai JAC autóit -, a Moszkvics 6-os szedán a harmadik volt a sorban a 3-as crossover és annak elektromos változata, a 3e után.
Orosz hírportálok szerint a...
Bemutatták részleteiben Moszkvában az új, hétszemélyes crossover Moszkvicsot, amely ugyancsak a kínai JAC terméke cégérváltással.
Orosz kamarai nyilatkozatokban megígérték, Gorkijban tényleg újraindítják a személyautó-gyártást.
Merész álmokat dédelget a Moszkvics, másfélszeresére akarja növelni jövőre az eladásait, holott eddig kétségbeejtően rosszul teljesített.
A Moszkvics vállalat nettó hiánya 8,6 milliárd rubel lett 2023-ban, ami 3,6-szorosa az előző időszaknak. A kolosszális mértékű pénzügyi hiány a nagy dérrel-dúrral beharangozott „nemzeti” vállalkozás súlyos problémáit jelzi.
Az oroszokban nem teng túl a hazafias érzelem, ha autóvásárlásról van szó. A 146 millió lakosú országban 2023-ban eddig összesen 8870 Moszkvicsot vásároltak. Az eladott járművek túlnyomó többsége Moszkvics 3 crossover, belső égésű motorral. Az elektromos autók eladásai azonban észrevehetően...
Az oroszok lelkületét jól tükröző, Atom márkanevű elektromos autók összeszerelése 2025-ben kezdődik a Moszkvics üzemében. Az Atom fantázianevű elektromos jármű projektjét kidolgozó orosz cég felfedte a leendő összeszerelő üzem nevét. A márka új modelljét a Moszkvics vállalatnak az orosz főváros...
A Moszkvics gyár több mint 500 járművet gyártott 2023 márciusában az új modellből. A márka újraindítása óta összesen 7 ezer autó készült el a Renault egykori moszkvai üzemében.