plug-in hibrid
Épp, hogy sikerült átállnia mindenkinek a WLTP-ciklus szerinti károsanyag-kibocsátási számok közlésére, máris újra módosításra szorulhat az elektromos hatótávval rendelkező autók mérési módszere – jelenti a Reuters, a témában jártas forrásokra hivatkozva. Egészen pontosan a plug-in hibridek széndioxid kibocsátási mérését szigorítaná az Európai Unió, miután a jelenleg közölt CO2 számok akár négyszer kisebbek lehetnek a valós körülmények között produkált kibocsátásnál. Az új módszer bevezetése egyben azt is jelentené néhány autógyártó számára, hogy mostantól több teljesen elektromos autó eladására kényszerül majd, hogy teljesíteni tudja az EU emissziós kvótáját, és elkerülje a borsos büntetést.
Az új tesztmódszer 2025 környékén léphet életbe a meg nem nevesített források szerint. Az új mérés során az auto beépített fogyasztásmérőjére hagyatkoznának, ami reálisabb képet mutat arról, hogy egy konnektorról is tölthető hibrid mennyire részesíti előnyben a belsőégésű motort az akkumulátorral szemben. Állítólag már most is zajlik az autók adatainak begyűjtése, és a következő lépés az autógyártókkal való egyeztetés lesz, mielőtt végső döntést hoznak – amit szeretnének meghozni még lehetőleg év vége előtt. A teszt ciklus módosítását támogatják a környezetvédő csoportok, akik szerint a plug-in hibridekkel való közlekedés nem olyan zöld, mint azt korábban gondoltuk. Állításuk szerint a jogalkotás során ugyanolyan elbírálásban kell részesüljenek ezek a modellek, mint a tisztán elektromos autók.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!