elektromos autó
A végeredmény 794 kilométer lett egyetlen akkumulátortöltéssel 15 óra 42 perc tiszta menetidő alatt. Ezzel jelentősen túlteljesítették a modell 709 kilométeres maximális (kombinált) WLTP hatótávolságát. A kényelmes túraszedán a teljes nappal és átlagos forgalmi körülmények között tették meg – 51 km/h átlagsebességgel. - A fedélzeti komputeren kijelzett maradék hatótávolság két kilométer volt - írta a dasblog.hu.
A kocsit egy körülbelül 81 kilométeres körpályán vezették a Zürichtől délre fekvő Zug környékén. Az útvonal profilja megfelelt a mindennapi vezetésnek, és főutakat, autópálya-szakaszokat és dombos menetekkel tarkított vidéki utakat tartalmazott. Nyolc különböző vezető két egymást követő napon tette meg az összesen 794 kilométert.
A VW közleménye hozzá teszi ugyanakkor, hogy a tesztelt kocsi nem a modellcsalád legkisebb (áram)fogyasztású kivitele volt, hiszen nem volt benne számos extra, amit például a Comfort felszereltségi csomag tartalmaz, és amellyel az ID.7 Pro S a WLTP norma szerint 700 kilométert tehetett volna meg.
Az átlagfogyasztás rendkívül alacsony, 10,3 kWh/100 km volt. Ehhez képest a modell legalacsonyabb WLTP-értéke 13,6. Dízelüzemre átszámítva az elért átlagfogyasztás mindössze mintegy 1,1 liter/100 kilométernek felel meg.
Az ID.7 Pro S az új hatékonysági hajtásnak és a kiváló aerodinamikának köszönhetően (felszereltségtől függően 0,23-as légellenállási együttható) gazdaságosan közlekedik az utakon. (Az autót portálunk is tesztelte már, a cikket itt olvashatja.)
A töltési idők rövidek: 10 perc alatt – amíg felszippantunk egy kávét – 200 kW töltőteljesítmény mellett körülbelül 244 kilométerre elegendő energia áramlik az akkumulátorba, ami 26 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra töltődik újra.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!