elekromos autó

Ennyit fogyasztanak valójában az elektromos autók

2021.02.16.

Az elektromos autók esetében nem a komfort, a teljesítmény vagy a kapcsolt szolgáltatások a legfontosabbak, hanem a hatótáv és a fogyasztás. Az ADAC német autóklub összegyűjtötte, hogy tesztjeiben mennyit fogyasztottak a kipróbált villanyautók.

 

A legtöbb sofőr saját korábbi tapasztalatai alapján tisztában van azzal, hogy mennyit fogyaszt átlagos használatban egy benzin- vagy dízelautó. De mi a helyzet a gombamód szaporodó villanyautókkal? Mennyit eszik valójában egy elektromos autó? Tényleg gazdaságosabb, mint a hagyományos, belsőégésű motorral szerelt autó? A hatótáv, azaz, hogy egy töltéssel meddig jutunk el, az energiafogyasztástól függ. Nem mindegy tehát, hogyan vezetünk, mert a látszólag nagy kapacitású akkumulátor is hamar lemerül, ha sportkocsiként használjuk a villanyautót, a töltése pedig hosszú, sokszor kínosan hosszú ideig tart. Az ADAC tanácsadói ezért azt javasolják, ahogy a hagyományos autók esetében is, a felhasználás módja döntsön az akkumulátor méretéről. Városban elég a kisebb kapacitás, ha azonban sokat autózunk országúton, akkor érdemes nagyobb akkumulátorral szerelt villanyautót választani. Több márka eleve többféle kapacitással kínálja villanyautóit, az e-Niro és a Kona EV elérhető 39, illetve 64 kilowattórás akkumulátorral, ahogy a Tesla-modellek és az ID.3 is többféle lehetőséget tartogatnak.

Az ADAC számos modellt tesztelt az utóbbi időszakban, így az összehasonlítás reális képet ad a piaci helyzetről, illetve a gyártók által megadott és a valós életben rögzített fogyasztási adatokról. Ahol van saját tapasztalat, ott a mi magyarországi tesztelés során mért adatokat is feltüntetjük.

Gyári fogyasztási adatok szemben a valós méréssel (kWh/100 kilométer)

Villanyautó

ADAC fogyasztás

Járműipar/Autószektor

fogyasztás

WLTP-norma szerinti

fogyasztás

Hyundai Ioniq Elektro Style

16,3

12,5

13,8

VW e-up! Style

16,7

8,5

14,5

Seat Mii Electric Plus*

17,3

 

14,9

Mini Cooper SE

17,6

17,5

14,8-16,8

BMW i3 (120 Ah)

17,9

18,3 (télen)

15,3

Kia e-Niro Spirit (64 kWh)

18,1

14,7

15,9

Smart Forfour EQ passion

18,4

 

15,9

Peugeot e-208 GT

18,7

 

17,6

Kia e-Soul (64 kWh) Spirit

18,8

 

15,7

Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens (52 kWh)

19,0

16 (télen)

17,7

VW ID.3 Pro Performance 1st Max

19,3

20 (télen)

16,1

Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend

19,5

16,2 (télen)

15,0

Tesla Model 3 Standard Range Plus

19,5

 

14,3

Opel Ampera-e First Edition**

19,7

 

14,5 (NEDC)

Peugeot e-2008 GT

20,2

12

17,8

Renault Zoe Intens (41 kWh)

20,3

15

13,3 (NEDC)

DS 3 Crossback E-Tense So Chic

20,5

 

18,3 (NEDC)

Tesla Model 3 Long Range AWD

20,9

 

16,0

Nissan Leaf Acenta (40 kWh)

22,1

 

20,6

Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh)

22,7

17 (télen)

18,5

Porsche Taycan 4S Performance Plus

23,6

 

26,2

Tesla Model X 100D

24,0

 

20,8 (NEDC)

Audi e-tron Sportback 55 quattro

24,4

 

23,7

Audi e-tron 55 quattro

25,8

19,5

23,0

Jaguar i-Pace EV400 S AWD

27,6

21,2

22,0

Mercedes EQC 400 AMG Line

27,6

24,8 (télen)

22,6

Nissan e-NV200 Evalia (40 kWh)

28,1

14,5

25,9

 

Meddig juthatunk el? Milyen hatótávra számíthatunk?

Modell

Akkumulátor kapacitása

(kWh)

Teljes töltés 

energiaigénye

(kWh)

Hatótáv (km)

takarékos használatban

Tesla Model X 100D

100,0

108,3

451

Tesla Model 3 Longe Range AWD

75,0

89,5

429

Porsche Taycan 4S Performance Plus

93,4 (nettó 83,7)

95,2

400

Kia e-Niro (64 kWh) Spirit

64,0

72,3

398

Audi e-tron Sportback 55 quattro

95,0 (nettó 86,5)

96,0

390

Kia e-Soul (64 kWh) Spirit

64,0

73,9

390

Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend

64,0

73,9

379

Jaguar i-Pace EV400 S AWD

90,0

100,8

366

Audi e-tron 55 quattro

95,0 (nettó 83,6)

94,3

365

Opel Ampera-e First Edition

60,0

67,4

342

Mercedes EQC 400 AMG Line

80,0

93,0

335

Renault Zoe R135 Z.E. 50 (52 kWh) Intens

52,0

64,3

335

VW ID.3 Pro Performance 1st Max

62,0 ( nettó 58,0)

64,8

335

Tesla Model 3 Standard Range Plus

53,0

60,0

305

Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh)

62,0

68,4

300

Peugeot e-208 GT

50,0 (nettó 47,5)

53,1

280

BMW i3 (120 Ah)

42,2 (nettó 37,9)

48,8

272

DS 3 Crossback E-Tense So Chic

50,0 (nettó 47,5)

55,4

270

Hyundai Ioniq Elektro Style

38,3

44,1

270

Peugeot e-2008 GT

50,0 (nettó 47,5)

53,1

260

Renault Zoe Intens (41 kWh)

41,0

49,5

243

VW e-up! Style

32,3

36,7

220

Seat Mii electric Plus

32,3

37,8

215

Mini Cooper SE

32,6 (nettó 28,9)

37,6

210

Nissan Leaf Acenta (40 kWh)

40,0

44,5

201

Nissan e-NV 200 Evalia

40,0

46,9

167

Smart Forfour EQ passion

17,6

18,9

100

 

Összeállította: Biró Csongor

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....