Az EU legnagyobb politikai csoportja, az Európai Néppárt a belső égésű motorok közelgő tilalmának visszavonását sürgeti – áll a Financial Times cikkében, amit a Portfólió szemlézett.
Hatütemű motort szabadalmaztatott a Porsche, s csak az a kérdés, hogy a német luxusmárka által kitalált technológia forrdalmasítani fogja-e belsőégésűek világát, vagy írott malaszt marad csupán, mint oly sok, korszakalkotónak elkönyvelt elképzelés.
A Volkswagen 2024-ben leállítja az ICE (Internal Combustion Engine), vagyis a belső égésű motorral felszerelt autók értékesítését Norvégiában. A Volkswagen-csoport célja, hogy vezető szerepet töltsön be az új elektromos járművek értékesítésében Norvégiában.
Az Egyesült Királyság kormánya néhány évvel ezelőtt ambíciózus tervvel állt elő: az EU 2035-ös tervét megelőzve, már 2030-tól betiltanák a belső égésű motorokat. Úgy tűnik, visszatáncolnának.
Az Európai Unióban 2035-re jelentősen átalakul az elérhető autók kínálata, de a számos helyen megjelenő vélekedéssel ellentétben nem igaz, hogy kizárólag elektromos új autók lesznek elérhetőek 13 év múlva.
A győri Audi Hungaria hosszú évek óta büszkélkedhet a világ legnagyobb motorgyára címmel. Júliustól egy újabb fejezet kezdődött Győrben, megindult az elektromos motorok sorozatgyártása.
Alaposan lehűti az elektromos autókkal kapcsolatos várakozásokat az ExxonMobil tanulmánya, amely azt prognosztizálja, 2040-ben az autók kétharmadában továbbra is benzines és dízeles motort fognak beszerelni.
A bajor autógyár ügyvezetőjének múlt heti nyilatkozata szerint a BMW célja a jelenlegi értékesítési volumen kétszeresét is meghaladó mértékű növekedést elérni elektromos és hibrid autóinak eladásában a 2019-es év végéig.
Dr. Elmar Degenhart, a Continental ügyvezetője egy német napilapnak tett nyilatkozatában fejtette ki, hogy az autóipar termelési oldalán jelentős változások várhatók az e-mobilitás térnyerésével.