BMW Group

A BMW nem küldené guillotine-ra a dízeleket, de elektromos és hibrid inváziót tervez

2018.01.05.

A bajor autógyár ügyvezetőjének múlt heti nyilatkozata szerint a BMW célja a jelenlegi értékesítési volumen kétszeresét is meghaladó mértékű növekedést elérni elektromos és hibrid autóinak eladásában a 2019-es év végéig.

Harald Krüger a WirtschaftsWoche német hetilapnak adott interjújában már a 2018-as évre is kétszámjegyű növekedést prognosztizált, majd az azt követő év végéig 500 ezer darabos kiszállítási célt irányzott elő az ügyvezető.

A prémium kategóriás elektromos autók úttörőjeként a BMW 2013-ban dobta piacra első emissziómentes modelljét, az i3-ast. Az ekkortájt relatíve alacsonynak mondható eladások ellenére a BMW menedzsmentje mindent megtett azért, hogy a projekt i kivitelezése fenntartható legyen. A kitartásnak nagy ára volt, de megérte, ugyanis a kék-fehér emblémások bejelentették idővel, hogy 2025-ig egy 12 modellből álló teljesen elektromos járműpalettát vonultatnak fel, melyek között akár 700 km-es hatótávú is elérhető lesz.

December 11-én a bajor márka bejelentette, hogy a 2017-es év elektromos és hibridautó eladásra vonatkozó célkitűzése teljesült, már 100 ezer környezetbarát propelleres autó talált gazdára idén világszerte. A nyugat-európai és észak-amerikai kereslet első helyén az i3-as áll, melyet a 2-es sorozat plug-in hibrid Active Tourer követ. Krüger nyilatkozata szerint a BMW továbbra is lát potenciált a belsőégésű motorral szerelt autókban, elsősorban azért, mert a hosszan elnyúló átmenet idején financiális támaszt biztosítanak a cégnek. Krüger egyébként Matthias Müllerrel (Volkswagen csoport ügyvezető) szemben elutasítja a dízeljárművek adókedvezményének visszavonására vonatkozó felvetéseket, szerinte „szem előtt tartva azon ügyfelek érdekeit, akik dízelt vásároltak, ez indokolatlan”.

Matthias Müller korábban azt javasolta, hogy a németországi dízel üzemű autókra vonatkozó adókedvezményeket fokozatosan irányítsák zöldebb, lehetőleg elektromos autók vásárlói felé. A hivatalban lévő közlekedési miniszter, Christian Schmidt határozottan elutasította az ötletet, arra hivatkozva, hogy a zöldebb autókra történő átállás időszakában is szükség van a dízel autókra, így szükségtelen az éppen hatályos adótörvény módosítása.

Forrás: autonews.com

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....