BMW Group

748 lóerő, 1000 Nm-es nyomaték, 3,8 másodperc alatti 0-100 – számokban a brutális XM Label Red

2023.04.13.

Erősebb, exkluzívabb, extravagánsabb: az új BMW XM sorozatgyártásának beindítása után néhány hónappal a BMW M GmbH első hálózatról tölthető nagyteljesítményű modellje csúcsverziójáról is lerántja a leplet. A BMW XM Label Red még erősebb M HYBRID hajtáslánc-technológiával és típus-specifikus stílusjegyekkel gurítja reflektorfénybe kivételes adottságait, 550 kW / 748 lóerő maximális rendszerteljesítményével a sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb BMW M modellként, egyúttal a Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé szegmensek legerősebb képviselőjeként.

A BMW XM Label Red (átlagos üzemanyag-fogyasztás a konvenciókat meghaladó egyéniségek vágyaira kínál megoldást. A modell a bajor prémiumgyártó azon kivételes személyiségű ügyfeleit szólítja meg, akik a lebilincselő teljesítmény megszállott rajongóiként, a normákat bátran átlépve habzsolják az életet. A nóvum sorozatgyártása 2023 augusztusában kezdődik a BMW Group spartanburgi létesítményében. A csúcsverzióból a tervek szerint egy 500 példányban limitált exkluzív kiadás is napvilágot lát majd, BMW Individual Frozen Carbon Black metál karosszériafényezéssel.

A BMW XM Label Red áprilisban, a Sanghaji Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét. Kína az Egyesült Államok és a Közel-Kelet mellett a modell egyik legfontosabb értékesítési piacának számít. Az újdonság 2023. április 28-tól rendelhető a márkakereskedésekben.

Az M HYBRID hajtáslánc-technológia csúcsa, mérnöki precizitással megtervezett maximális teljesítménnyel

A BMW XM Label Red M HYBRID hajtáslánc-technológiája lélegzetelállító stílusban prezentálja a BMW M GmbH nagyteljesítményű modelljeiben rejlő hálózatról tölthető potenciált. A V8-as benzinmotor és az elektromos motor mérnöki precizitással összehangolt együttműködése azonnali teljesítmény-leadást és a legfelső fordulatszám-tartományig folyamatosan fennálló, döbbenetesen intenzív erőlöketet garantál. A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor effajta kombinációja a hosszútávú megmérettetéseken szereplő, új BMW M Hybrid V8 versenyautó sajátja, amely a Daytona-i 24-órás debütálás után 2024-ben többek között a Le Mans-i 24-órás futamon is rajthoz áll.

550 kW / 748 lóerő maximális rendszerteljesítményével (amelyet a 430 kW / 585 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotor és a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóba épített, 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködése állít elő) a csúcsverzió 70 kilowattal / 95 lóerővel múlja felül a 2022 decembere óta gyártott BMW XM maximális teljesítményét. A rendszer csúcs-forgatónyomatéka 200 Nm-rel 1 000 Nm-re nőtt. A hajtáslánc-technológia erejét az M xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja az aszfaltra, amely a villámgyorsan reagáló hajtáslánc-technológia és a mérnöki precizitással dolgozó futómű-technológia típus-specifikus kombinációjával együttműködve egyedülálló, mind a menetdinamika, mind pedig az agilitás szempontból merőben új szintet képviselő teljesítményélményt ígér.

A BMW XM Label Red modellben a V8-as benzinmotor minden korábbinál erőteljesebben közreműködik a hajtásláncban. 430 kW / 585 lóerő maximális teljesítményét percenkénti 5 600 főtengely-fordulatnál adja le. Csúcs forgatónyomatéka 750 Nm (amely 100 Nm-rel több a BMW XM modellben dolgozó V8-as benzinmotor csúcs forgatónyomatékánál), amely percenkénti 1 800 és 5 400 főtengely-fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.

A BMW XM Label Red elektromos motorjának maximális teljesítménye 145 kW / 197 lóerő, névleges csúcs forgatónyomatéka pedig 280 Nm. A BMW által szabadalmazott előváltó szakaszban az elektromos motor ideiglenesen akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes. Ez az innovatív megoldás – amelyet a mérnökök az elektromos motor rotorja és az automataváltó bemenőtengelye közé építettek be – a kompakt méretű motorból olyan mértékű forgatónyomaték-többletet varázsol elő, amely mindeddig a jóval nagyobb és nehezebb erőforrások sajátja volt.

A BMW XM Label Red 3,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Végsebességét a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája 250 km/óránál maximálja, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal azonban 290 km/óráig kitolható.

A gyorsulások és gyorsítások közben érezhető elektromos rásegítés mellett az elektromos motor a V8-as erőforrás folyamatos terhelésének csökkentésével is besegít a hajtásba, ezzel is növelve a belsőégésű erőforrás hatékonyságát. A BMW XM Label Red így a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 100 kilométeren átlagosan 1,6 – 1,7 liter üzemanyagot és kombináltan 33,0 – 34,5 kWh energiát fogyaszt, kilométerenként 35 – 39 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett.

Az akkumulátor nettó kapacitása 25,7 kWh, amely 75–83 kilométer tisztán elektromos hatótávolsággal kecsegtet.

Az M HYBRID hajtáslánc-technológia kombinált töltőegysége (CCU – Combined Charging Unit) akár 7,4 kW töltési kapacitású AC járműtöltést is lehetővé tesz. Ez azt jelenti, hogy a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor 4,25 óra alatt 0 százalékról teljesen feltölthető.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója