limitált modell
A BMW 3.0 CSL egyedi dizájnnal ruházza fel a kétüléses kialakításban rejlő, menetteljesítményt. A modell extrém koncentrált formában hozza el a jelenbe az 1970-es évek ikonikus sportautójának kvalitásait: a versenypályára tervezett technológia közútra engedett, színtiszta vezetési élményét.
Az exkluzív limitált szériát a BMW M GmbH elmúlt öt évtizedének átfogó motorsport-tapasztalatára támaszkodva tervezték meg a mérnökök. A BMW 3.0 CSL minden részlete – a dinamikusan elegáns vonalvezetéstől és a klasszikusan sportautós utastértől kezdve, az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelvein és a soros hathengeres benzinmotoron keresztül, egészen a manuális váltó és a hátsókerék-meghajtás kettőséig – a legendás BMW M modellek stílusjegyeit és sajátosságait idézi, a legkorszerűbb technológiák segítségével és az immár fél évszázada sikeres márka összetéveszthetetlen égisze alatt keltve életre a csúcsteljesítmény szimbólumát. A BMW 3.0 CSL vezetése így nem csupán egy rendkívül exkluzív, lélegzetelállító élmény, hanem egy érzelmekben gazdag találkozás is, a világ legerősebb betűjének múltjával és jelenével a főszerepben.
A BMW 3.0 CSL szigorúan limitált példányszámban lát napvilágot. A jubileumi esztendő apropóján a modellből pontosan 50 darab, egyenként sorszámozott autó válik elérhetővé. A BMW 3.0 CSL így már piaci bevezetésekor valódi ritkaságként ünnepli világpremierjét és kizárólag a BMW M divízió azon hűséges rajongóinak garázsába gurulhat be, akik a márka legendáinak szenvedélyes gyűjtői.
Az 50 modell körülbelül három hónap alatt készül el, egytől egyig gondos odafigyeléssel, aprólékos kézi munkával. A limitált széria példányai a BMW Group dingolfingi gyárának egy külső létesítményében, csúcstechnológiás gyártási eljárással látnak napvilágot. Az utastér exkluzív, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült alkatrészeit szintén kézzel állítják elő Münchenben és a BMW Group Landshutban működő gyárában, speciálisan képzett járműépítő szakemberek közreműködésével.
A BMW 3.0 CSL esetében a karosszériafényezés rendkívül egyedi és különleges, aprólékos felviteléhez is a precíz kézi munka és a csúcstechnológiás lehetőségek kettősére van szükség. A szakemberek a jellegzetes színmintát egyenként, rétegenként viszik fel a karosszériára, amelynek összeszereléséért és tökéletes illesztéseiért egy harmincfős, speciálisan képzett és rendkívül tapasztalt technikusokból álló csapat a felelős. A végtelenül összetett gyártási folyamatnak köszönhetően a BMW 3.0 CSL minden egyes példánya nyolc gyártási állomás nyolc összeszerelési körén megy keresztül, amely összesen 10 napot vesz igénybe.
A limitált szériával töltött manuális munkaórák extrém magas aránya egyúttal azt is jelenti, hogy egy hagyományos BMW M modell elkészítéséhez képest a BMW 3.0 CSL legyártása jelentősen több időt vesz igénybe. A komplett összeszerelés után a modellek egy többlépcsős minőségellenőrzésen, majd a BMW Group dingolfingi gyárában egy jóváhagyási folyamaton is átesnek, mielőtt leszállítják őket a bajor prémiummárka ügyfeleinek. Dingolfingban működik a BMW Group legnagyobb európai gyára, amelyben megannyi BMW M modell mellett a BMW 7-es sorozat luxuslimuzinjai és a Rolls-Royce Motor Cars karosszériavázai is napvilágot látnak.
A versenypályák és a közutak legendás sportautójának reinkarnációjaként a BMW 3.0 CSL egy vérpezsdítő sportautó minden adottságával rendelkezik. A modell a vezetés klasszikus élményének és a BMW M GmbH tradicionális gyökereinek exkluzív megtestesítője. Névadójára már a maga korában az első olyan autóként tekintettek, amely génjeiben hordozta a maximális vezetési élmény és a motorsportok élvonala iránti szenvedély esszenciáját – azon értékrendet, amely a BMW M modelleket mind a mai napig meghatározza. Az első BMW 3.0 CSL modellt a BMW Motorsport GmbH alapításának évében, túraautó-versenyeken való részvételre fejlesztették ki, amelyeken korának legsikeresebb versenyautójává érett.
Az M TwinPower Turbo technológia, amelyet a mérnökök a BMW 3.0 CSL számára exkluzívan továbbfejlesztettek, a limitált széria példányaiban 412 kW / 560 lóerő maximális teljesítményre képes. A közútra engedett BMW M modellek eddigi legerősebb soros hathengeres erőforrása a jubileumi újdonság különleges státuszát is nyomatékosítja. Az erőforrás csúcs forgatónyomatéka 550 Nm, amelyet egészen a maximális, percenkénti 7 200 főtengely-fordulatig egyenletesen képes leadni.
A BMW 3.0 CSL legendás versenyautó-változata egyébként már bemutatkozó évében, 1973-ban megnyerte az Európai Túraautó-Bajnokságot – majd ezt a sikert 1975 és 1979 között sorozatban öt alkalommal is megismételte. A Nürburgringen és más versenypályákon olyan pilóták hagyták maguk mögött vele a mezőnyt, mint Toine Hezemans, Hans-Joachim Stuck, Chris Amon és Niki Lauda. A BMW ezzel a versenyautóval aratta első egyesült államokbeli győzelmeit is, 1975-től. Ezek a motorsport-sikerek nagymértékben hozzájárultak a bajor prémiumgyártó versenyautóinak nemzetközi népszerűségéhez.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!