elektromos autó
A vezeték nélküli töltés technológiája már megjelent a mobiltelefonoknál, és pár éven belül az autóiparban is megvalósulhat. Nem lesz más dolga a jövőben az elektromos vagy konnektoros hibrid autó tulajdonosának, csak odaparkolni a megfelelő helyre, ahol tekercseket építettek a talajba.
Úgy alkották meg a rendszert, hogy a lehető legkisebb veszteségek jelentkezzenek a töltés közben amiatt, hogy esetlen nem pont a megfelelő pozícióba parkolt az autó, vagy, mert túl nagy a magasságkülönbség a talajba épített küldő és az autóba épített fogadó tekercsek között.
A rendszer a mágneses rezonanciát kihasználva küld elektromosságot az akkumulátorba, az áram az autóban és a talajban lévő tekercsek közötti mágneses mező intenzitásának változtatásával keletkezik. Pár éven belül piacra vinnék a rendszert, amely a 2 kW-os teljesítményével 90 perc alatt képes feltölteni a Prius Plug In Hybrid akkumulátorát.
Hogy könnyebb legyen beparkolni a kijelölt töltőhelyre, a Toyota úgy módosította a Prius parkolóasszisztens rendszerét, hogy az megmutassa a vezetőnek a töltő tekercsek pontos helyzetét. A Toyota még ebben a hónapban elkezdi a rendszer tesztelését három Prius Plug In Hybrid tesztjárművel Japánban.