Volvo

Az SUV láz ellenére a Volvo a kombira esküszik

2016.02.06.

Az új V90-es leleplezésével és piacra dobásával a Volvo a kombik iránti elkötelezettségéről tesz tanúbizonyságot, melyek iránt az érdeklődést az SUV-k megjelenése igencsak visszavetette.

A kínai kézben lévő svéd márka zászlóshajója globális vízrebocsátás előtt áll. Elsődleges piacnak Észak-Amerikát jelöli a feltámadó autógyár, remélve, hogy nagyobb piaci részesedésre tehet szert a tengerentúli országban az óriási és elegáns kombival, ugyanis eddig csak a V60-as volt odaát kapható.

A V90-es alapjait adó S90 szedán januárban mutatkozott be a detroiti autókiállításon. Európában a V60 és V70-es modellekből álló kombi kínálatot egészíti ki, ennek köszönhetően a prémium ligában játszó német riválisok ellenfelének számít majd leginkább, így az Audi A6-al, 5-ös BMW-vel és az E-osztályos Mercivel kell majd megmérkőznie világszerte.

A megújult XC90-es formanyelvét öröklő S90 sorozatgyártására idén tavasszal kerül sor, így az öreg kontinensen legkorábban júniusban találkozhatunk vele a szalonokban. Ettől függetlenül a V90-es leleplezését február 18-án tervezik Stockholmban, ahol a 2015-ös évről szóló pénzügyi beszámolót is megtartja menedzsment.

A Volvo új, moduláris SPA platformjára épülő modelljei (XC90, S90, V90) a  Göteborg közelében található torslanda-i gyártósorokról gördülnek majd ki. Mindhárom modellnél elérhető lesz a plug-in hibrid verzió, hiszen a Volvo célja minden modelljében alkalmazni az alternatív hajtásláncot. A V90 világpremierjére a március elején nyíló, 86. Genfi Autókiállításon kerül sor.

Forrás: autonews.com

 

Az oldal fő támogatója