BMW Gorup
A Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n bemutatott autóval az volt a cél, hogy megmutassák, mi minden lehetséges, ha a hardver és a szoftver „összeér”. Hogy prezentálják a digitalizációban rejlő összes lehetőséget az autó intelligenssé tételére. Ez a gyártók jövője: a virtuális élmény és a valódi vezetési élmény ötvözése – nyilatkozta Oliver Zipse. A BMW-vezér büszkén konstatálta, hogy általuk megszületett a "digitális lelkű autó”.
És miközben a szakma lájkol és ujjong, én tágra nyílt szemekkel kémlelem a jövőt, hogy hová vezet mindez. Mert a marketingesek tetszetős szlogenje nekem sántít, a valódi vezetési élmény a gyakorlatból kezd kikopni és aki ilyesmire vágyik, az valami old-school aggastyán lehet csak, egy nosztalgikus csökevény, aki már nem képes felvenni a megfelelő fordulatszámot.
Hiszen a világnak már nem kell a hagyományos platform, digitális élményre éhezik-szomjazik a nép. Ugye? Az autógyártók meg csak ezt a felfokozott, nonstop vágyat igyekeznek beteljesíteni. Saját felségterületükön szenvedéllyel ügyködnek a kuncsaftok megnyerésén. És a leendő járműbirtokosok szívéhez a digitális úton robognak.
A BMW i Vision Dee például arra is törekszik, hogy a hangalapú interakcióval, valóságos párbeszéd révén, érzelmi kapcsolatot alakítson ki az ember és az autó között. Eddig az ember leghűségesebb társa a kutya volt, most a dobogó legfelső fokára felkapaszkodni látszik az autó.
És hogy az élmény még személyesebb legyen, a BMW i Vision Dee felismeri sofőrjét és a vezetőoldali ajtóablakon megjelenő személyes avatárjával üdvözli őt.
Aztán, ha nagyon unnánk a zöldellő mezők, a türkiz tenger vagy a hófödte csúcsok látványát, netán már kifejezetten zavarnák képernyőkhöz szokott retinánkat ezek a reality dolgok, hát fő szövetségesünk segítségünkre siet. A nagyméretű head-up kijelző, a BMW Mixed Reality Slider fokozatosan átalakítja a szélvédőt egy digitális élményvilág nagyméretű portáljává. A vezető négy lépésben határozza meg a vetített tartalom szintjét. Így:
A BMW i Vision Dee a külvilág felé is kifejezi karakterét, a külső fényezés az egyéni ízlésnek és helyzetnek megfelelően testre szabható. Az ún. E Ink technológiának köszönhetően a karosszéria felülete 240 szegmensre oszlik, amelyek mindegyike külön-külön szabályozható. Ez lehetővé teszi, hogy a színek és minták szinte végtelen változata másodpercek alatt létrehozható és variálható legyen. Ezzel a személyre szabás egy olyan formája valósult meg, amely világszerte egyedülálló az autóiparban.
Én meg itt, a nagy digitalizásiós csinnadratta kellős közepén azt várom, hogy arról írhassak egy breaking news-t, hogy hasonló hűhóval és szenzációhajhász felhanggal, vezető szakemberek arra keresik a választ, hogy a virtuális (el)nyomás közben, mikor is élünk valójában?
Forrás és fotók: bmw.com
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!