kabrió SUV
A sportautók és terepjárók felett diszponáló Daimler vezető, Wolf-Dieter Kurz szerint a márka igencsak fontolóra vette, hogy a kabrió terepjárók szűk piaci szegmenséből is megpróbál egy részt kihasítani magának a jövőben. A cégvezető nyilatkozata szerint annak ellenére, hogy a kabrió terepjárókkal valóban a legszűkebb vásárlói réteget célozták meg az SUV kategórián belül, bízik abban, hogy niche termékként megtalálják a termék piacát.
„A legnagyobb problémát Kína jelentheti, ahol a luxus SUV-kra óriási a kereslet, viszont valamiért a nyitott tetejű járgányok nem annyira népszerűek. Éppen ezért még zajlanak az egyeztetések, ahol pro és kontra érveket sorakoztatnak fel az illetékesek, de még korántsem beszélhetünk konkrétumokról ez ügyben” – mondta Kurz.
Legutóbb a Mercedes terepjárói közül a G-osztály rövid tengelytávos kiviteléből volt kapható kabrió, melynek gyártását 34 év után, 2013-ban szüntették meg. Jelen pillanatban a szegmens legkelendőbb modelljei a Jeep Wrangler és a Land Rover Discovery ponyvatetős verziói. A Nissan is próbálkozott teret nyerni e téren a Murano CrossCabriolet-vel, de annak is megszüntették a gyártását nemrég, miközben a Land Rover elindította az Evoque convertible projektjét.
Szívesen megnéznénk, miként közelítik meg a stuttgartiak ezt a kérdést, de talán arra még inkább kíváncsi a szakma, hogy hova pozícionálnák magukat a Mercisek ebben a játékban.
Forrás: autoblog.com