Mercedes
Ez kiválónak számított akkoriban. Ehhez a gazdag alapfelszereltség és a legtöbb korabeli igényt maximálisan kielégítő kényelem társult. A 300 SEL 6.3 továbbra is példaértékű modell, nem véletlenül szerepel az oldtimer gyűjtők kedvencei között a csillagos szekcióban.
A 300 SEL 6.3 V8-as motorja 250 lóerős volt. Elég volt finoman rálépni a gázpedálra, máris elemében volt a nagy testű szedán az országúton. A tömeg/teljesítmény arány tehát tökéletes, oly’ annyira, hogy néhány Porsche 911 és 911 S tulajdonost is meglepett autópályás tempónál a 6.3-as felirat társaságában, nem véletlenül szólt elismerően a modellről az „auto, motor und sport” is az 1968-as, hatodik számában.
A nagyméretű kormánykerék forgatása szervóval volt támogatott már akkor. Az első fényszórók az akkor legmodernebb technikával üzemeltek, a ködlámpa fontos kiegészítőként karakteres eleme volt az orr-résznek. Az automatikus magasságállítás és a légrugózás új szintre emelte a haladási komfortot, az utazás során 4 fokozatú, gyorsan kapcsoló automata váltó tevékenykedett.
1972-ig összesen 6526 példány talált gazdára. Noha kezdetben nem tett nagy népszerűségre szert a 300 SEL 6.3 a gyűjtők körében, később ez megváltozott: a második kategóriába tartozó modellekért manapság 80 ezer eurót is elkérnek.