autóbontás
Dobó József maga is munkagépre pattan, ha szükséges.
– Nem szorultunk még be a Kollégiumi útra, eddig nem is szólt sem az önkormányzat, sem a hatóság, hogy ez a tevékenység nem a városba való, de ezzel mi is tökéletesen tisztában vagyunk – mondja Dobó József. A szegedi Roncs Autó Kft tulajdonosa, aki fiával „viszi a szakmát”, hozzáteszi, azzal, hogy rendesen megcsinálták előttük az utat, túlságosan belterület lett a régi telephely. Plusz sokkal értékesebb is, nem is volt rá nehéz vevőt találni, aki május végén már szeretné is birtokba venni a kiürített régi telephelyet.
A tereprendezés mellett az átköltözés is megkezdődött.
A Pick régen felhagyott és azóta több tulajdonost látott sertéshizlaldáját vásárolták meg, aminek autópálya közeli fekvésénél is nagyobb értéke a besorolása. Gip-6 1.7.3.3.4 megjelöléssel ugyanis a „környezetre jelentős hatást gyakorló ipari zónába sorolt terület”. – Ezt ma nagyon nehéz megszerezni, nincs, ember aki, nincs hatóság, amely ezt aláírja, természetesen mi is alaposan körbenéztünk mindent, és a talajmintákkal kezdtük – mondja a szakember.
A jövő csarnokában adott lesz minden lehetőség.
A terület 7 hektáros, a jövő pedig az, hogy nem állnak meg a bontásnál, szigorúan külön kell kezelni a fémet, az üveget, a műanyagot és a veszélyes hulladékot, és erre itt már adott is minden lehetőség. A döntően inkább zöldmezős beruházásnak bőven vannak barnamezős elemei is. Felújították a régi TMK-műhelyt, a masszív falakkal és szerelőaknával nekik is jó lesz. Ezen túl egy kisebb épületet is megtartottak irodának, ott is túl vannak már a nyílászárócserén és a festésen.
A volt TMK-műhely aknával és falfirkával.
– Sajnálom, hogy nincs egy kicsit több időnk, akkor retró lett volna a bejárat, és 30-40 évvel ezelőtt stílusban, levegő működtetéssel nyíló autóbuszajtón keresztül érkezett volna meg hozzánk az ügyfél – lelkesedik Dobó József, aki kitalálta, hogy csinálnak egy múzeumot, hogy a jövő generációja tudja meg, milyen volt régen az autó. A kelet-német Trabant és Wartburg, a szovjet Zsiguli vagy a lengyel Warszawa. Az utóbbit Mezey Richárdtól, az egykori híres szegedi válogatott kézilabdától kapták, még ő is hajtotta. Az útról már most láthatóak az egyik még felújításra váró épület tetején sorakozó – jobbára azért kibelezett – járgányok. Lényegében portálunknak is ezt tűnt fel, így szereztünk tudomást a költözésről.
Jobb szélen a legendás kézilabdás Warszawa.
Nagy a terület, óriás a munka, bíznak abban, hogy pályázati pénzt is tudnak majd szerezni a beruházáshoz. – Álmunk egy olyan üzemet létrehozni, amely minden kategóriában és méretben tudja fogadni a hulladékká vált autókat, különös tekintettel a nagyhaszongépjárművekre – mondja bontós szakma ismert öregje.
Megtudjuk tőle, hogy darabszámban kevesebb, mint 10 százalék a „nagyvas”, súlyra azonban megközelíti a személyautókét. Nem véletlenül sorakoznak az új telephelyen a Szegedi Közlekedési Társaság leselejtezett trolibuszai – üléseik egy részét akár még viszont is láthatják a betérők a retró váróban.
Nagyhaszongépjárművek bontásával bővül a profil.
Az átköltözés a sürgető határidő miatt már régen megkezdődött, számos, részben megbontott autó sorakozik a területen. Nem csak néhány masszív épületet volt érdemes megőrizni a rendszerváltás előtti időszakból. Amikor a ’70-es években megépült a Szegedi Szalámigyár és Húskombinát Sertéshizlaldája Kiskundorozsma határában, közel a Budapestre vezető főúthoz, nem spórolták ki az anyagot semmiből. Ennek köszönhetően a telephelyen körbefutó, masszívan alapozott betonút szinte repedésmentes, nekik is tökéletes lesz, és sokat megspórolnak vele. Zöld mezőn ezt nulláról megépíteni valószínűleg 100 millió forintos lenne a nagyságrend.
Amikor még húskombinát volt a Pick.
A múltat minden szempontból megbecsüli Dobó József, komoly tervei vannak azokkal a dossziékkal, a terjedelmes iratállománnyal, amelyet megörököltek a hizlaldával együtt. Köztük található számos terv- és helyszínrajz, vagy az a dokumentum, ami a telephely 11 240 férőhelyesre bővítésének munkáit írja le, minimum 3 kötetben. Lehet több is, a TMK műhelyt a harmadikban részletezi.
Dobó József személyi használatú járművével.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!