Zentropy
Az elektromos járművek töltőállomásokon történő töltése nem az egyetlen megoldás. Az akkumulátorcsere egy ideje már bevett gyakorlat Kínában és néhány ázsiai valamint észak-európai országban. Olyan infrastruktúrát építettek ki, amely lehetővé teszi a lemerült akkumulátor cseréjét az ad hoc módon létrehozott szerviz-állomásokon vagy töltőpontokon. A Nio gyártója sikeresen működő ökoszisztémát hozott létre, amelyet számos gyártó már átvett.
Olaszországban a dél-koreai Zentropy cég bemutatta legújabb kereskedelmi modelljét, amelyben előfizethető az akkumulátorcsere-rendszer használata.
Az első fecske, amellyel megkezdték a rendszertesztelését, a 9 kW-os motorral szerelt Zentropy Z elektromos robogó lesz, amely 0-ról 50 km/h-ra 3,6 másodperc alatt, illetve 0-ról 100 km/h-ra 8,5 másodperc alatt képes gyorsulni, teljesítménye pedig eléri a 125 köbcentis motorokét.
A jármű ABS-szel valamint TCS-fékrendszerrel van felszerelve mindkét keréken. Az IoT-modullal folyamatosan ellenőrizhető az akkumulátorok és a jármű műszaki állapota. Esztétikailag letisztult vonalakkal rendelkezik, és kedvező adottságaiból kiindulva biztosan hallani fogunk még róla. Jaesang Lee vezérigazgató kijelentette, hogy már 2025 első hónapjaiban létrehozzák az európai kereskedelmi hálózatot, olaszországi központtal.
A Zentropy Z iránt érdeklődők - az előfizetési rendszernek köszönhetően - az út közben lemerült akkumulátoraikat a megadott cserepontokon kevesebb mint egy perc alatt cserélhetik ki. A járműbe beépített program folyamatosan tájékoztatja a vezetőt, hol találja a legközelebbi cserelehetőséget.
A projekt Dél-Koreában már sikerrel debütált. Az ázsiai országban több mint 600 aktív csere-állomás található.
A szolgáltatás olaszországi árait azonban még nem hozták nyilvánosságra.