Nissan Silvia

A Nissan új CEO-ja visszahozná a Silviát

2025.03.29.

Lehet, hogy éppen erre van szüksége a botladozó márkának.

A Nissan jelenlegi helyzete nem titok, a japán gyártó szorult helyzetben van. A tavalyi év végén felerősödő problémák 2025 elejére azt eredményezték, hogy a Nissan majdnem összeállt a rivális Hondával, csak, hogy elkerülje a csődöt. Bár végül ez a terv kútba esett, a Nissan nem húzta le a rolót, de rengeteg alkalmazottól megvált és árun alul igyekszik értékesíteni modelljeit. A vérzés elállítására új vezérigazgatót jelöltek ki a cég élére, akitől azt remélik, megmentheti a nagymúltú gyártót.  És ehhez mi másra is lehet szükség, mint egy nagy autómániásra.

Ivan Espinosa, a Nissan új vezérigazgatója.

A Makoto Uchidát váltó CEO nem más, mint Ivan Espinosa, aki 2003 óta dolgozik a Nissan Csoportnak és az elmúlt bő húsz év alatt a globális stratégiáért felelős osztály alelnöke volt az új poszt előtt. A hosszú rezümé mellett kollégái leírása szerint Espinosa nagy autórajongó és a japán autók kedvelője. És ez olyasmi, amit mostanság kevésbé látunk az autóiparban. Elődje, Uchida a bejelentéskor így nyilatkozott Espinosáról:

Továbbra is a negyvenes éveiben jár és tele van energiával. Emellett igazi autómániás.

És hogy ez nem elhanyagolható tény, azt Espionosa egyik megszólalása bizonyítja. A Nissan nemrég nyugdíjazta a híres GT-R modellt és most csupán egyetlen performance modellje van, a Nissan Z. Espinosa ezt a példát hozta fel és azt mondta, ha rajta állt volna a dolog, a Nissan már rég négy-öt sportautót is piacra dobott volna. Espinosa egy Top Gearrel folytatott 2024-es interjúban elmondta, hogy a Nissannak szüksége van egy belépő szintű - és lehetőség szerint elektromos - sportautóra a Z és az akkor még létező GT-R mellettés azt is elárulta, mi volna ez az autó. A Silvia.

Az egyik legismertebb autó a '90-es években.

Ha a név ismerősen cseng, nem véletlen, hiszen a Nissan Silvia a '90-es évek egyik legmenőbb JDM, azaz japán importos autója volt, a Mitsubishi Lancer és a Toyota Supra és persze a GT-R mellett. Espinosa azt mondta a Top Gear interjújában az ötletről:

Nagy kihívás lenne [újraéleszteni a Silviát]. De az a munkám, hogy megtaláljam a megoldást az ilyen dolgokra, mert szerintem jót tenne a vásárlóknak és a márkának, és haz ezt a megfelelő módon tudnánk tálalni, akkor működhetne is.

Persze az első és legfontosabb feladat a márka talpraállítása lenne. Az új CEO így nyilatkozott a bemutatkozó konferenciás beszédében:

Komolyan hiszem azt, hogy a Nissan hatalmas potenciállal bír, sokkal többel, mint amit most látunk. Nagyon várom, hogy azokra az alapokra építhessek, amit az előttem itt lévők már lefektettek.

Ivan Espinosa igen eltökéltnek tűnik és persze a Silvia név meglobogtatása erős mézesmadzag lehet, amit persze követnek az olyan aggályok, amik az ilyen névújraélesztős eseteknél mindig hamar felbukkannak. A név csak csali, a nosztalgia hatása? Képes-e tartani az ikonikus modell hagyatékát? A Ford esetében jó és rossz példát is láttunk: az új Bronco modellcsalád komoly off-road és SUV gépeket tud felmutatni és a közönség is imádja. A neemrég megjelent Capri modell viszont egy újabb unalmas városi terepjáró, egy kicsit feltupírozott Kuga, ráadásul a Volkswagen MEB platformján. Mindezt a híres sportautó neve mögé rejtőzve. Nem is kapott jó fogadtatást. Ha a Nissan tényleg visszahozza a Silviát, akkor azt a névhez hűen kell megtennie, mert egy igen ikonikus és még ma is szeretett modellről van szó.

A Nissan Z az egyetlen sportautó jelenleg a cég lineupjában.

Hogy Espinosa megmentheti-e a Nissant a csődtől és fiatalos és energikus gondolkodásával újra fellendítheti az üzletet, nagy kérdés. A CEO április elsején foglalja el pozícióját, így elég béna bolondok napi poén lenne, ha mindezeket a terveket csak viccből mondta volna. Mindenesetre a feladata komoly, de ha sikerül jól irányítania, a Nissan talán kikecmereghet a csávából.

Képek forrása: Nissan

Forrás: 
motor1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.01
Szerdától vasárnapig ideiglenesen megváltozik a forgalmi rend a fővárosban az izraeli....
2025.04.01
A szingapúri Nanyang Műszaki Egyetem (NTU) professzora, Srinivasan Madhavi vehette át a napokban a....
2025.04.01
A felhasználói igényekre reagálva változtat árazásán a wigo carsharing: az 1 óránál rövidebb utak....
2025.04.01
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.04.01
A Bridgestone 2025-ben is csúcskategóriás Bridgestone BATTLAX motorkerékpár-abroncsokkal szereli....
2025.04.01
A Maserati új korszakot nyitott a személyre szabásban: a modenai Viale Ciro Menotti telephelyen....
2025.04.01
Donald Trump amerikai elnök múlt héten szerdán bejelentette, hogy 25 százalékos vámot vet ki minden....
2025.04.01
Németországban történt a különös eset – írja a Bild.   ..
2025.03.31
Rohamtempóban épül a BYD autógyára Szegeden, a munkákat az sem nagyon korlátozza láthatóan, hogy ..
2025.03.31
A legtöbb páncélozott jármű a civilizáció keblén elkövetett támadások ellen nyújt védelmet. Aki....