Hyundai Tucson

WOW! Íme az új Hyundai Tucson!

2020.12.01.

Nem csak úgy néz ki, tényleg ultramodern lett a koreaiak kompakt szabadidő-autója, ami sokféle hibrid rendszerrel érkezik majd az európai piacra 2021 első felében.

Abszolút, de tényleg abszolút semmiben sem hasonlít elődjére a Hyundai Tucson új generációja és ez valahol nagyon menő. A koreaiak meglépték, hogy kilépnek a családi szabadidő-autó skatulyából, és piacra dobnak egy koncepcióautónak tűnő futurisztikus modellt, ami garantáltan elfordítja majd a fejeket az utcán. Meg lehet bélyegezni, hogy koreaiak lettek a vonalai a negyedik generációnak, de szerintem elképesztően jó, hogy felvállalják magukat, és igazából ember legyen a talpán, aki beleköt ezekbe a formai játékokba.

Legmenőbb része talán a fényszóró, amit összesen 10 részre osztottak a fronton, és amik leállítva az autót teljesen eltűnnek, hogy a hűtőrács alakzatai tökéletesen kiemeljék a Sensuous Sportiness dizájnnyelv kiteljesedését. Az oldallemezeket is merészen tördelték, a kerékjáratoket pedig emberesen kiemelték, és még a far részre sem fogyott el a kreativitás: a szpojler alá rejtették a hátsó ablaktörlőt, míg a Hyundai jelvényt üveg fedi.

Odabent talán már egy fokkal visszafogottabb, de mindenképp letisztult, komolyan vehető az utastér. Már a Tucson is megkapja a Hyundai új generációs kormányát és 8, illetve, 10,25-colos infotainment kijelzők közül választhatunk majd, no meg persze a digitális műszercsoport sem maradhat el. Összesen 64 színben állítható és 10 szinten világosítható vagy sötétíthető majd a hangulatvilágítás, míg a klímavezérlő panelján teljesen elhagyják a hagyományos gombokat. Ledöntött hátsó ülésekkel összesen 1799 literes is lehet a csomagtartója, míg a második sorral 620 literes.

Egyszerre két telefonnal is csatlakozhatunk majd a Bluetoothához, és a Hyundai applikációjának segítségével mostantól használhatjuk az NFC minden előnyét, így a telefonos autónyitást, indítást, de még a klímát is vezérelhetjük majd akár 27 méterről. A kaszni egyébként elődjénél 20 mm-rel hosszabb, azaz pontosan 4500 mm, míg tengelytávja 2680 mm-rel elég tágas térrel kecsegtet odabent. Elöl MacPherson, hátul multi-link futóművet ígérnek minden változatnak.

Biztonsági arzenálját felsorolni is nehéz lenne. Kiemelendő azonban, hogy mostantól a gyalogos, biciklis és autó felismerésen kívül kanyarodás közben is aktív lesz a vészfék-asszisztens, hiszen képes lesz érzékelni a kereszteződések keresztforgalmát is. Itt mutatkozik be a Highway Driving Assist 1.5 is, ami a sávtartó és a távolságtartós tempomat összehangoltabb működését ígéri. A plug-in hibrid változatok képesek lesznek önmagukat leparkolni, anélkül, hogy a sofőrnek kellene előre vagy hátra fokozatba tenni az autót.

Érdekes újítása még, hogy a Rear Sleeping Mode segítségével teljesen kikapcsolhatjuk a hátsó hangszórókat, hogy a hátul ülőket ne zavarja az elöl szóló zene. Összesen 9 színből választhatunk majd, amiket kontrasztos tetővel kombinálhatunk majd a divatnak megfelelően. Felni szettjei szintén magukon hordozzák a Hyundai új formai jegyeit és természetesen elérhető lesz aero felni a fogyasztás, így a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében.

Motorkínálatának alapját az 1,6-literes T-GDI Smartstream benzines adja 150 lóerővel, ami a CVVD technológiának köszönhetően a vezetési szituációhoz képes hangolni a szívóoldali szelepnyitást. Szintén 1,6 literes a 115 lóerős alapdízel, ráadásul mindkettő kérhető 48-voltos mild-hibrid hajtással. Míg a benzines enyhe hibrid 150 és 180 lóerős változatokkal érkezik, addig a dízel 136 lóerős lesz. Persze nem maradhat el az öntöltő hibrid változat sem, ami a korábban említett 1,6-os benzines motort párosítja egy 44,2 kW-os elektromotorral. A rendszerteljesítmény így 230 lóerő, a hajtást pedig egy hagyományos hatfokozotatú automata továbbítja.

Lesz az új Tucsonból összkerekes és automata változat is. Noha a 7-fokozatú duplakuplungos automata érdekes módon csak a mild hibrid változatokhoz lesz elérhető. Palettája csúcsán a 265 lóerős plug-in hibrid változat csücsülhet, ami szintén az 1,6 literes benzines erőforrásra építkezik – így már kezdhet körvonalazódni, hogy miért van szükség a négyütem eltolására. Ennek a motornak tehát minden létező szerepben helyt kell állnia, noha a plug-in hibrid változat csak később, 2021 második felében érkezhet meg a kereskedésekbe. Forgalmazását nyílvánvalóan Koreában kezdik még szeptemberben, míg a világ többi részére csak 2021 első felében fog bemutatkozni.

További autós tartalmakért kövessen minket Facebookon is!

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....