márkatalálkozó

W123 Rulez – rekord létszámmal zárult a 40 éves jubileumi klubtalálkozó - folytatás

2016.09.20.

Közel 300 csillagos autóval és több mint 500 fő részvételével zajlott a W123-as rajongói klub és a SpeedWorld Hungary közös szervezésében megrendezett jubileumi sokadalom szeptember 10-én, a kiskunlacházi reptéren. Nem csak határon innen kimagasló ez a létszám, ugyanis a szervezők szerint ilyen grandiózus szülinapi partit még Németországban – ahol az öt gyártási hely közül négy a volt NSZK területén található – sem tartottak.

A fecskefarkú német autó 1966-ból - így szivárgott be egy kis amcsi autós vonulat a német autógyártásba

Ez utóbbi modell egy 10 évvel ezelőtt restaurált 1966-os évjáratú W110-es, melynek elöl-hátul tárcsafékes megoldása, hatszemélyes utastere, kormányváltója legalább olyan műszaki csemege egy benzinvérű számára, mint a 2300 köbcentis, 120 lovas dupla karburátoros motorja. A tulajdonos elmondása szerint a restaurálást nem vitrinben tárolás és tréleren mozgatás követte, a 230-as típusnéven futó oldtimer több mint százezer kilométer örömautózásban volt partnere szerető gazdájának.

A fentieket folytassuk egy kicsit komolyabb témával, hiszen a W123-as nevéhez számtalan innováció is kapcsolódik, melyek az autógyártás teljes egészére és ezáltal a mai közlekedésbiztonságra is nagy hatással voltak. Kezdjük is az ABS-szel és az enélkül felszerelt autók viselkedésének demonstrációjával, melyet a SpeedWorld Hungary instruktorai szemléltettek. Az ABS nélküli autó egy W123 230CE volt, melyet eltérő tapadási felületen 70 km/h-ás sebességről megfékezve jól láthatóan keringőre vitt az elsősorban stabilitást és irányíthatóságot adó technika hiánya, ugyanis a második esetben (bordó kombi) a fékezést követően már nem változott meg a jármű haladási iránya. Végül, a napjaink technikai színvonalát magasan képviselő E-osztállyal már 100 km/h feletti sebességnél történt minden, de az egyenletes lassuláson és megnövekedett fékúton kívül semmi változást nem engedett az ESP/ABS kombinált működése.

A vezetőoldali légzsákot, az aktív és passzív biztonsági berendezéseket (mint például a biztonsági kormányoszlop), melyek egytől-egyig a W123 után jelentek meg a sorozatgyártású autókban, már szerencsére nem kellett bemutatni senkinek. Az autós parádéban megszokott programok a szülinapos tortájának felvágásával, és a szépségverseny dobogós helyezettjeinek kihirdetésével folytatódtak. Az első helyen egy AMG tuningos W123-as végzett, a második, harmadik helyezett sajnos már nem várta meg az eredményhirdetést. Zárógondolatként egy mondat ragadt meg bennem, amit az 1976-os beharangozó kisfilmben mond a narrátor, ami már csak azért is ide illő, mert ha nem lenne igaz, nem lett volna mit ünnepelnie az itt egybegyűlteknek. A legtöbb ország autós kultúráját meghatározó modellről anno azt mondták, hogy „Sooner or later every car falls apart, ours does it later”! Ami magyarul annyit tesz, hogy előbb vagy utóbb minden autó darabokra hullik, a miénk (W123), csak később. Boldog születésnapot W123!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....