szoftver fejlesztés
A Volkswagen az elmúlt években nehéz küzdelmet vívott a következő generációs szoftverplatformjának kifejlesztésével és finomításával, és most azt reméli, hogy Lal hozzásegíti a sikerhez.
Sanjay Lalt neve nem közismert a nagyközönség számára, és nem összekeverendő Seattle Seahawks hasonló nevű amerikaifutball-edzőjével. A VW által alkalmazott 49 éves IT-csúcsmenedzser igazi nagyágyú a szakma eme szűk területén, és bejárt ungot-berket, kétévente váltogatta a vezető pozíciókat a nagy nevű versenytársaknál. Lal 2017 júliusától 2019 júniusáig a Tesla technológiai vezetőjeként dolgozott, ezt követően két évre a Google Android autóipari részlegéhez szerződött, majd 2021-től a Rivian szoftverplatformért felelős alelnöki pozíciót töltötte be.A nyugati szaksajtó szerint szakmai tekintélyét növelte, hogy rekordidő alatt fejlesztette ki az új szoftverplatformot a Rivian amerikai elektromos startup számára. Most a wolfsburgi székhelyű Volkswagen-csoportnál fog valami hasonlót csinálni. A kinevezéséről szóló hírt a német cég is megerősítette.
Lal novemberben kezdi meg munkáját, és a Volkswagen Cariad részlegének szoftverfejlesztési központját fogja vezetni, amely a vállalat jövőbeli elektromos járműveihez fejleszt új szoftveres architektúrát. Az új programplatform két Volkswagen és Audi modellben fog debütálni, és egy olyan architektúra alapját képezi majd, amelyet a Volkswagen márkák teljes portfóliójában használni fognak.
Az előzményekhez tartozik a tavalyi októberi bejelentés, amelyből kiderült, hogy a Porsche kénytelen volt elhalasztani az elektromos Macan bevezetését a következő generációs Cariad 2.0 szoftverrel kapcsolatos problémák miatt. Az év elején a Volkswagen operatív igazgatója, Arno Antlitz azt mondta, hogy a vállalat a 1.2-es platform fejlesztésére összpontosít az új Macan és az Audi Q6 e-tron bevezetéséhez, míg a 2.0-ás „hadrendbe állítását” 2027 vagy 2028 körülre halasztja.
A Cariad 2.0 kijavítása a Volkswagen vezérigazgatójának, Oliver Blumnak egyik vesszőparipája, amióta átvette az autógyártó vezetését. Ennek jegyében Cariad leányvállalat korábbi vezetőjét, Dirk Hilgenberget az idén májusban váltotta fel Peter Bosch, a Bentley gyártási vezetője.
A VW szoftverproblémái hátrányosan befolyásolták az eladásokat a kulcsfontosságú piacokon. Kínában a Volkswagen tisztán elektromos hajtású autóinak eladásai elmaradtak az iparági vezetők, például a Tesla és az olyan helyi autóipari óriások mögött, mint a BYD. De az Egyesült Államokban is lekörözik a Volkswagen elektromos autóit a sokkal kifinomultabb szoftverrel rendelkező riválisok, például a Tesla Model Y.
Lal felvétele azt mutatja, hogy a Volkswagen nagyon komolyan gondolja a felzárkózást a járműszoftverek versenyében. Reményei szerint a Teslánál, a Google-nál és a Rivian-nál szerzett tapasztalata hozzájárul ahhoz, hogy a Volkswagen versenyképes járműszoftver-platformot fejlesszen ki. Ha sikerrel jár, akkor a német cég EV-kínálata vonzóbbá válhat a fogyasztók számára.