Volkswagen
Dr. Herbert Diess, a márka igazgatótanácsának elnöke Wolfsburgban kijelentette: „Igényeink nagyok, stratégiánk ambiciózus. Ki akarjuk használni a változás kínálta lehetőségeket, eltökélten vezetve a Volkswagent a megújuló autóipar élére. A Volkswagen alapvetően átalakul az elkövetkező évek során, csupán kevés dolog marad változatlanul. Új stratégiánk végső soron átalakítási program.”
Átalakítás három fázisban
A márka átalakítása három lépésben történik. Az elsőben 2020-ig az alaptevékenység átszervezésére kerül sor, a teljes értékteremtési láncolat átstrukturálása mellett. Ezzel egyidejűleg a vállalat új területeken is megjelenik. A 2025-ig tartó második fázis során a Volkswagen immár visszanyert ereje birtokában vezető és nyereséges volumengyártóként az elektromos mobilitás élére kíván állni. Ennek keretében a stratégia szélesebb alapokra tervezi helyezni a nyereségességet, például új mobilitási szolgáltatások révén. A Volkswagen az autóipar 2025 utánra várható nagy átalakulásában is élen járó vállalatként kíván részt venni. A cél 2030-ig vezető pozíciót elérni az autózás új világában.
Világszerte „Top of Volume” pozíció
A stratégia alapeleme a volumenszegmens felső részébe, a prémium vetélytársakhoz közeli pozícionálás. Eddig a Volkswagen csak Kínában és Európában valósította meg „Top of Volume” célkitűzését. Világszerte első lépésként a termékstratégia átszervezésével és SUV-modellek offenzívájával, míg második lépésként a modellek már tervezett elektromossá alakításával érhető el e pozíció. Az új dizájnkoncepció mentén kialakított, világszerte egységes márkastruktúra e törekvések további fontos eleme.
Elektromos mobilitási offenzíva
Az elektromos mobilitás a Volkswagen márka alaptevékenységévé lép elő. „2020-tól indítjuk nagyszabású elektromos offenzívánkat. Volumengyártóként jelentősen hozzá szeretnénk járulni az elektromos autók áttöréséhez, s nem rétegtermékeket, hanem az autópiac szívét vesszük célba. 2025-re éves szinten már egymillió elektromos autót tervezünk értékesíteni, immár piacvezetőként az elektromos mobilitás területén. Jövőbeni elektromos hajtású modelljeink válnak a Volkswagen új márkajelzésévé” – folytatta a Volkswagen márka elnöke. Az elektromos offenzíva finanszírozását többek között a csekély volumenű és nyereségű hagyományos modellek, illetve változatok gyártásának megszüntetése biztosítja. Ezzel több mint 2,5 milliárd euró beruházási forrás szabadítható fel.
A cikk nem ért véget. Kattintson a következő oldalra!