Amerikai Egyesült Államok
Lex Kerssemakers, a márka Egyesült Államokbéli vezetője aggódását fejezte ki egy Charleston-i beszámolójában a Donald Trump és a Kongresszus kereskedelmi korlátozásokra vonatkozó terveit illetően. Kerssemakers kifejtette, hogy a rendelkezés bevezetése nagyon rossz körülményeket teremtene a kínai Geely Automobile Holdings tulajdonában lévő márka számára, sőt! A cégvezető szerint a listaárakon biztos megjelenne az autógyárakat sújtó többletköltség, így nem kérdés, hogy az ügyfelek, vagy a márka lesz a vesztese a tervezet törvénybe iktatásának.
A Volvo 2018 második felében tervezi megnyitni az 500 millió dolláros beruházásból megépülő dél-karolinai gyáregységét, ahol az S60-as szedán kizárólagos összeszerelése zajlik majd. A kezdetben 2000 alkalmazottal, később viszont ennek duplájával operáló létesítményben egy másik modell gyártását is tervezik, azonban ennek részleteiről egyelőre nincs bővebb információnk.
A Volvo 2014-ben döntött úgy, hogy Mexikó helyett Észak-Amerikában épít autógyárat, ugyanis a tengerentúli ország a márka második legnagyobb felvevőpiacának számít. Az első helyen Kelet-Ázsia legnagyobb országa, a Kínai Népköztársaság áll.
Forrás: autonews.com