Donald Trump, aki azt ígéri, hogy újra naggyá teszi az Egyesült Államoknak, szereti az autókat, de választáskor nem mindig a hazafias érzelmek vezérlik, nagy becsben tartja ugyanis a különleges külföldi márkákat is. S hogy milyen autók mellett teszi le a voksát, azt azonnal látni fogjuk.
Rájár mostanság a rúd a globális autóiparra, különösen a nyugati szegmensére, s felvetődik a kérdés, hogy Donald Trump megválasztott amerikai elnök hatalomra kerülése az autópiaci turbulencia felerősödését fogja hozni, vagy nyugvópont felé tereli a helyzetet?
Donald Trump választási győzelme felülírhatja a japán autógyár-telepítési terveket. A mexikói telephelyeken gyártott gépkocsikra akár 200 százalékos vámot is kivethet az új amerikai elnök.
Elárverezik azt a Ferrari F430 F1 kupét, amelynek Donald Trump leköszönő amerikai elnök volt az első tulajdonosa. A luxus sportkocsi a Mecum aukciós floridai árverésén kerül kalapács alá január közepén – írja a yandex.ru, Oroszország legnépszerűbb internetes portálja.
Befagyaszták az autógyártókra, az üzemanyag-fogyasztás alapján kiszabott büntetéseket, viszont ezzel nem maradna korlátozó eszköz a kormány kezében a fogyasztás-csökkentés érdekében.
Az amerikai elnök elhalasztja a döntést a külföldről behozott autókat és autóalkatrészeket sújtó védővámok bevezetéséről, hogy több időt hagyjon az Európai Unióval és a Japánnal folytatott kereskedelmi tárgyalásokra.
- Angela Merkel német kancellár kész tárgyalni az importált személyautókra kivetett vámok csökkentéséről az Európai Unió és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi konfliktus enyhítésének érdekében, de azzal a feltétellel, hogy minden érintett ország vegyen részt az egyeztetésekben.
Az amerikai elnök pénteken megfenyegette Európát, hogy 20 százalékos vámot vet ki az Európai Unióból importált autókra, ha az európaiak nem bontják le gyorsan az amerikai termékeket sújtó vámokat és kereskedelmi akadályokat.
Nem kellett csalódniuk azoknak, akik némi malíciával azt várták, vajon az amerikai elnök mostani, európai útján kibe és hogyan fog belerúgni. "Szerencsés" célpontjai ezúttal a német autógyárak lettek.
A svéd márka észak-amerikai vezetője szerint nemcsak a Volvo számára hozna veszteséget az import javakra kivetett adó bevezetése. A nagy múltú skandináv márka egyébként Dél-Karolinában tervez gyáregységet indítani 4000 dolgozóval, sajnos ennek ellenére is elkerülhetetlen veszteségekről és...