autóbuszgyártás

A Volvo turistabuszai is Euro 6-tal szépülnek

2013.11.16.

A Volvo buszüzletága – városi buszainak megújítása után – turistabuszainak arculatát is újraformálta. A 2008-ban az év turistabusz díjat elnyert 9700-as, valamint nagytestvére, a 9900-as modell is immár 11 literes Euro 6-os motorral készül.

Szerző: Gracza Zoltán

A Volvo 9700-as sok alkatrésze általános beszállítóktól származik, de a hűtőmaszk teljesen egyedi

A Volvo háromtagú távolsági buszcsaládjából a két nagyobb újult most meg, melyeket legkönnyebben a hűtőmaszk formájáról ismerhetünk fel. A korábbi, szinte téglalap alakú fekete betét immár határozottan fordított trapézzá alakult, emellett pedig a hátfal és a külső tükrök is megváltoztak kissé.

Az új tükör egy hagyományosan sok más gyártmányú buszon is megtalálható változat helyett került az új 9700-asra

Műszaki téren az új Euro 6-os motorok többletfogyasztását ellensúlyozandó jelentős súlycsökkentést hajtottak végre a járműveken, így a gyári adatok szerint körülbelül 2 %-os fogyasztáscsökkenés, emellett pedig zajcsökkenés is megvalósult.

Nem panaszkodhatnak az üzemeltetők, mivel sok hely maradt a céges feliratoknak

A homlokfali Volvo-embléma jobb láthatósága érdekében a hűtőmaszkot átszelő átlós vonalat egy kicsit laposabbra vették, így az hosszabban és láthatóbban keresztezi a fekete betétet. A karral jobban integrált tükrök motoros állítása, valamint az első ajtó fölötti térvilágítás ugyan csak opció, a kialakításnak köszönhetően azonban a tükrök és a tolatókamera által közvetített kép jobban érzékelteti a járművezetővel a busz körüli teret, mint ezidáig. A biztonságot szolgálja az új, kanyarfényszóróként is funkcionáló ködlámpa is.

Az ülések kialakításával is súlyt takarítottak meg a tervezők, a 9700-as beltere valamivel egyszerűbb, mint a 9900-asé

A motor és az üléskialakításnak köszönhető súlycsökkenéssel együtt összesen körülbelül 120 kg-mal könnyebbek az új 9700-as és 9900-as sorozatok elődeiknél, miközben teljesítményükre sem lehet panasz, ugyanis mindkét kivitel 430 vagy 460 lóerős motorral kapható, melyhez 2050 vagy 2200 Nm forgatónyomaték társul.

Nyitható vezetőajtóval is kapható az új Volvo 9900-as

A kéttengelyes változatok 12,35 méter hosszúak, míg háromtengelyesként 13 vagy 13,8 méteres kivitel kapható. Az összes változat 3740 mm magas, kivéve a kéttengelyes 9700-ast, mely opcionálisan 3620 mm-es, alacsonyított változatban is elérhető. A két változat között ezen felül a kivitelben és felszereltségben van csupán különbség, a 9900-as valójában a 9700-as luxusváltozata.

Hátul a hatalmas hűtő előtt található a műanyag AdBlue tartály mely elengedhetetlen a Volvo Euro 6-os buszaihoz
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.13
Egy magyar szállítmányozó cég kamionsofőrjét navigációs rendszere egy árvízvédelmi gátra terelte....
2025.01.12
Az összetettben éllovas dél-afrikai Henk Lategan előnye mindössze 21 másodpercre csökkent a Szaúd-....
2025.01.12
Vannak fétistárgyak, melyek láttán erősebben ver az autóbuzik szíve, ilyen a Bilstein gátló, a....
2025.01.12
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Magyar vágyálom. ..
2025.01.12
Nyolchengeres ellendugattyús motort készül piacra dobni a Great Wall Motor kínai járműgyártó....
2025.01.12
Az éves viszonylatban növekvő átlagár ellenére is egyre többen keresnek autót. ..
2025.01.12
Fotókon kevésbé, élőben viszont remekül működik a Suzuki Vitara új orra, pláne a nagyobb hátsó....
2025.01.12
Meglepő rekordokat produkált 2024-ben is a biztosítási piac a Netrisk saját adatain alapuló....
2025.01.12
Tavaly közlekedett a legtöbb vonat Utasellátó szolgáltatással, amit összesen csaknem 1 millió utas....
2025.01.12
A Felsőszentiván-dűlői vasúti átjárónál van szükség tűzoltói beavatkozásra – írta a....