Great Wall Motor

Megérkezett a Toyota Land Cruiser kínai versenytársa

2025.01.09.

A Great Wall Motor kínai vállalat piacra dobta a Toyota Land Cruiser kínai versenytársát. A GWM autója egy tölthető hibrid kivitelű SUV, amely Tank 500 Hi4-Z néven fut, és amelyet először az év végi Kantoni Autószalonon láthatott a közönség.

A Toyota Land Cruiser 300 vetélytársaként pozícionált sportterepjáró minden bizonnyal a SUV-ok és pickupok gyártásában jeleskedő, negyven éve alapított kínai vállalat zászlóshajója lesz. Az előjegyzés első 24 órájában hatezer rendelés érkezett rá.

Az új modell 5078 mm hosszú, tengelytávja 2850 mm. Szélessége és magassága 1934, illetve 1905 mm, „hasmagassága” 210 mm. A külleme alapján érthető, hogy az autót miért tekintik a patinás Toyota-modell konkurensének.  

A SUV sportos karosszériáját viszonylag lágy vonalvezetés jellemzi, vagyis nem teljesen kocka. Széles motorháztetővel és szinte függőleges elülső résszel látták el, amelyet igen masszív hűtőrács díszit, relatíve nagy fényszórókkal.

Hátul függőleges elrendezésű lámpák vannak, a masszív lökhárító felett helyezkedik el a pótkerék. Van a tetővégi spoiler, felül pedig krómozott tetősín. Az autó 19 colos alumínium könnyűfém keréktárcsákat kapott.

Ami a belső felszereltséget illeti, a digitális műszerfal 12,3 colos, és egy igen nagy, 14,6 colos képernyővel ellátott multimédiás rendszer társul hozzá, illetve jár még hétcolos képernyő is a hátul ülő utasoknak. A klímarendszer háromzónás, és szinte természetes, hogy ellátták minden jóval és széppel, kezdve az adaptív tempomattól, vezeték nélküli okostelefon-töltőtől és szélvédőre vetített műszerfaltól egészen a panorámatetőig, kormányfűtésig és tucatnyi hangszóróból álló audiorendszerig.

A Tank 500 Hi4-Z hibrid hajtáslánca 800 voltos architektúrára, kétliteres Miller-ciklusú belsőégésű motorra, illetve az első és a hátsó tengelyre szerelt két villanymotorra épül. Ennek az egységnek a rendszerteljesítménye 877 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 1185 Nm, ami arra elegendő, hogy a robusztus autó 4,6 másodperc alatt gyorsuljon fel százra. A két kerék közötti padlólemezbe süllyesztett 59 kilowattos litiumos akkumulátorral 201 kilométert lehet megtenni tisztán elektromos üzemmódban, a teljes hatótáv pedig 1100 kilométer körül alakul.

Kínában az autó induló ára 363 800 jüan, ami átszámítva 17,5 millió forint körüli összeget jelent.  

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....
2025.01.26
Megkoronázta káprázatos debütáló évét, a modell megőrizte a What Car? által odaítélt rangos, ’Az év....
2025.01.26
A hagyományos táblák helyett digitális kijelzőket kapnak a pesti fonódó villamosvonalon közlekedő....
2025.01.26
Bugatti, Ferrari, Rolls-Royce hármas az élen, óriási árbeli különbség az első és második helyezett....
2025.01.26
A 2024 márciusában bevezetett tarifareform egyszerűsítette a kedvezmények rendszerét és sokak....
2025.01.26
Limitált mennyiségben megkezdődött a legendás 1967-es Ford Mustang hű utánzatának a sorozatgyártása....
2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....