orosz járműipar
A termelés felfuttatása érinti a Volkswagen 1,4 literes turbómotorját, illetve az 1,6 literes motort is. A cél az, hogy az oroszországi gyár a motorok jelentős részét exportálja. Az 1,6 literes motorok, amelyek jelenleg 90 és 110 LE változatban készülnek, megfelelnek az Euro-5 szabványnak. A vállalat 11 modelljébe ezek a motorok kerülnek. Köztük van három orosz gyártású modell: a VW Polo, a Skoda Rapid és a Skoda Octavia.
A Volkswagen már jelenleg is exportál a Kalugában gyártott motorokból. A 2018-ban összesen legyártott 161 ezer motorból 44 ezret adtak el külföldre, főleg a spanyolországi összeszerelő üzemekbe. A vállalat azt tervezi, hogy 2019-ben a Cseh Köztársaság, Lengyelország, Spanyolország, Mexikó és Dél-Afrika lesznek a motorexport fő célállomásai.
A vezető orosz gazdasági napilap, a Kommersant az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium becslésére hivatkozva azt írta: a Volkswagen beruházásának összege 12 milliárd rubelre rúg. Ezzel szemben a VW bejelentette, hogy 40 milliárd rubelt fektet be az adózási kedvezményekkel támogatott beruházásba. A minisztérium közölte, tárgyalások folynak az oroszországi leányvállalattal egy sebességváltókat gyártó üzem létrehozásáról. A VW egy taktikus közleményben erre úgy reagált, hogy a cég kész mérlegelni minden lehetőséget, de a sebváltók gyártása a jelenlegi gazdasági környezetben nem tűnik életképes ötletnek.