kabrió
Herbert Diess Volkswagen konszern CEO és Ralf Brandstätter Volkswagen márka CEO is támogatja az ötletet, hogy kabrió készüljön az ID.3 modellből, amelynek ötajtós, eredeti karosszériáját két magyar formatervező, Fogarasi-Benkő László és Száz Ákos vetette papírra pár évvel ezelőtt. Az új karosszériaváltozat igazi különlegesség lenne, mivel jelenleg senki sem gyárt nyitható tetejű villanyautót. „Egy teljesen újfajta, különleges érzését adná a szabadságnak” - posztolta Brandstätter a LinkedInre, hozzátéve, hogy az ötlet „nagyon ígéretes”, és fontolgatják a megvalósítását.
Herbert Diess pedig a Twitterre tett ki két előzetes gyári grafikát az autóról, és arra kérte a követőit, hogy véleményezzék az ötletet. Ahogy a T-Roc esetében, a nyitott verzió elvesztené a hátsó ajtajait, hogy a karosszéria merevsége ne csökkenjen jelentősen, és a fara is átalakulna, hogy be tudja fogadni az összehajtható vászontetőt. Az MEB platform állítólag olyan merev, hogy könnyebben és olcsóbban lehet rá kabriót fejleszteni, mint a belső égésű motoros autók MQB platformjára.
A Volkswagen eredetileg egy nyitott homokfutót, azaz buggy-t tervezett az új ID.3 alapját adó MEB elektromos autó platformra, 2019-ben be is mutattak egy nagy sikert arató tanulmányautót, de ez a projekt végül lekerült a napirendről, mert a gyártó partner e.Go Mobile csődbe ment.
Jelenleg a T-Roc Cabriolet a Volkswagen egyetlen nyitott modellje, miután 2019-ben befejezték a Beetle Cabriolet gyártását. Ha megvalósul az ID.3 Cabriolet, akkor a normál ötajtós verzió modellfrissítésekor, 2023-ban jelenhet meg a piacon.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!