Volkswagen
A csökkenés oka főként az, hogy tavaly augusztusban jelentősen megnőtt a cég eladása azelőtt, hogy szeptembertől életbe léptették az új emissziós mérési eljárást (WLTP). Ezt a hatást figyelmen kívül hagyva az idei augusztusi értékesítés megfelel a tavalyinak. Júliusban 0,2 százalékkal csökkent éves szinten a VW csoport eladása.
Idén augusztusban a VW két legnagyobb piacán ellentétes mozgás volt tapasztalható. Az eladások Kínában 3,5 százalékkal 323 ezer 200-ra nőttek, Nyugat-Európában ugyanakkor 17 százalékkal, 212 ezer 100-ra csökkentek.
Eközben az Észak-Amerikában eladott járművek száma 19 százalékkal, Dél-Amerikában 15,5 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 2,6 százalékkal mérséklődött.
A csoporton belül a Volkswagen márka eladása 6,5 százalékkal, 461 ezer 600-ra esett augusztusban. Az Audi eladása 2,4 százalékkal, 146 ezer 500-ra, a Skoda értékesítése pedig 6,8 százalékkal, 82 ezer 100-ra csökkent, miközben a Porsche eladása 7,9 százalékkal, 23 ezer 200-ra emelkedett.
Elsősorban a koronavírus-járvány hatására a Volkswagen csoport értékesítése az idei első nyolc hónapban 21,5 százalékkal, 5 millió 571 ezer gépjárműre süllyedt éves összevetésben.