elektromobilitás
Horst Seehofer bajor miniszterelnök, a CSU elnöke a hétvégén bejelentette, hogy Németországban 5000 euróig terjedő támogatással ösztönöznék az elektromos és hibrid meghajtású autók terjedését, amiben számítanak az autógyártók hozzájárulására is. Angela Merkel kancellár kedden egyeztet az autóipari vállalatok vezetőivel arról, hogyan tudnának hozzájárulni az elektromos autók vásárlóinak nyújtandó állami támogatáshoz.
Hétfőn viszont Wolfgang Schäuble pénzügyminiszter szóvivője megerősítette, hogy a miniszter "világos nemet" mond az efféle támogatásokra, és a helyzet már nem olyan mint a válság idején volt, amikor a kormány a roncsautó program keretében szubvencionálta új gépkocsik vásárlását. Schäuble korábban egy lapinterjúban hangsúlyozta, hogy "az államnak nem feladata segíteni a gépkocsik eladását".
Ralph Brinkhaus, a CDU egyik vezető politikusa pedig azt mondta, a szubvenció nemcsak nagy terhet róna a költségvetésre, hanem "rendszeridegen bűnbeesés" lenne. A kancellár pártcsaládon belüli partnere, a bajor CSU viszont - mint Horst Seehofer hangsúlyozta - teljes mellszélességgel támogatja az elképzelést, hogy segítse a környezetkímélő, de drága elektromos gépkocsik elterjedését.
Bajorország a BMV gépkocsikonszern hazája. Síkra száll a program mellett a nagykoalíción belüli partner, a szociáldemokrata párt is. Az 5000 euró nagyságrendű támogatást éppen az SPD elnöke, Sigmar Gabriel alkancellár, gazdasági miniszter javasolta. Angela Merkel kedden "első tanácskozásra és információcserére" ül össze az autóipar képviselőivel és döntések nem várhatóak - mondta Steffen Seibert kormányszóvivő. Arról nem beszélt, hogy a kancellár kialakította-e már saját álláspontját.
Németország 2020-ra tűzte ki célul, hogy egymillió elektromos autó fusson az utakon. Tavaly még csak 23 500 elektromos és hibrid gépkocsit regisztráltak, ezekből 12 500 volt teljesen elektromos meghajtású.