Toyota Motor Company

Visszatér a Toyota legendás kupéja

2017.09.26.

A kiszivárgott hírek szerint a Toyota az elmúlt hetekben szabadalmaztatta a Celica modellnevet Észak-Amerikában és ugyanerre készül Európában is. Még nem tudni, milyen jellegű modell kapja a legendás nevet.

Folyamatosan érkeznek a jó hírek azok számára, akik hiányolják az egykor oly hangsúlyos sportosságot a Toyota termékkínálatából: a Frankfurti Autószalonon bemutatkozott, növelt teljesítményű hibrid termékpaletta, a sportos almárka visszatéréséről szóló hírek és természetesen a hamarosan reflektorfénybe kerülő, új Supra ígérete mellett újabb reménysugár csillant meg a rajongók számára: a Toyota észak-amerikai irodája a napokban levédette a Celica típusnevet, amelyhez a márka legnagyobb ralisikerei fűződnek.

A Celica 1970-ben született, közvetlen és frappáns válaszként a Ford Mustangra. A szedán alapokra épülő sportautó 36 év alatt hét generációt élt meg, és minden idők egyik legnépszerűbb Toyota modelljévé vált. A korai hátsókerekes időszak után, utolsó húsz évében (a negyedik generációtól kezdve) elsőkerék-hajtású platformra szerelték, illetve 1986 és 1999 között összkerékhajtással is gyártották. A kabrióként is kínált, generációról generációra markáns arculatváltáson áteső Celica mindazonáltal nem utcai, hanem rali versenyautóként vált halhatatlanná.

A Celica már 1972-ben részt vett a Rali Világbajnokság (WRC) futamain, tíz évvel később pedig bajnokságot nyert. A Celica GT-Four (1988-1997) és Carlos Sainz elválaszthatatlan párost alkottak, de az ő két egyéni bajnoki címe mellé Juha Kankkunen és Didier Auriol is szerzett egyet-egyet. 1994 és 1997 között a Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutón Rod Millen Celicája sem talált legyőzőre; az általuk beállított rekordot tíz éven át megközelíteni sem tudták.

Kérdés, hogy a Celica visszatérését mi motiválja, és hol találna magának helyet a Toyota jelenlegi modellpalettáján. A hátsókerék-hajtású GT86 és a hamarosan érkező Supra között nem feltétlenül férne el egy elsőkerék-hajtású modell; valószínűbb, hogy a Celica a Corolla/Auris család sportos (esetleg hibrid?) oldalhajtásaként találhat magának piacot.

Mindez jelenleg csupán spekuláció, ám annak tükrében, hogy a Toyota fokozott igyekezettel igyekszik visszatérni a sportos személyautók piacára, nagyon valószínű, hogy nem csupán archiválni szerették volna a Celica nevet, hanem annak múltjához méltó felhasználásra törekednek a Toyota illetékesei.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....