Aston Martin

Visszatér egy V12-es legenda

2022.05.07.

Volt idő, amikor még egy brit autógyár neve egybeforrt a V12-vel. Azóta persze változott a világ, most mégis visszatér a legendás páros egy meglehetősen limitált széria formájában.

Még 2017-ben mutatkozott be az Aston Martin Vantage merőben más, új generációja, ami nem csak külsőleg hozott radikális változásokat, de a motorterében is. Ugyanis kizárólag V8-as hajtással volt elérhető, míg a korábbi V12-es motort nem tervezték beletenni a formás kupé kaszniba, többek között persze a károsanyag-kibocsátási normák miatt. Ugyanakkor eltelt öt év, a szabályrendszer csak még inkább szigorodni látszik, és a brit autógyár úgy döntött, hogy mégis beledob egy 5,2 literes, duplaturbós, kereken 700 lóerős tizenkéthengerest a Vantage motorterébe. Mert miért ne.

Öt évvel ezelőtt még csőd közelében állt az Aston Martin, így kisebb gondjuk is nagyobb volt annál, minthogy megfutja-e 3,4 másodperc alatt a 0-100-at a Vantage, miközben motorterében valószínűleg egy fájóan simán járó öblös motor dorombol. Azonban Lawrence Stroll pénzügyi menőöve nem csak a Forma-1-be hozta vissza őket, de úgy tűnik, hogy egy V12-es modellel is van büdzsé kacérkodni, ami merőben eltér az alapmodelltől. Elég látványos légterelőket kapott az autó szinte minden része, az új alkatrészeket pedig természetesen szénszálból készítették, hogy ne essen komoly csorba a kétüléses szupersportautó tömegén. Nem kevesebb, mint 4 centivel lett szélesebb a nyomtáv, míg a hűtőrács 25%-kal lett nagyobb, hogy elég levegőt kapjon a nagyobb motor.

200 mérföldes sebességnél állítólag akár 204 kg leszorítóerőt is képes generálni. Odabent 7,3 kg-mal könnyebb sportülések, és egzotikusabb anyagok kaptak helyet, egyébként szinte azonos az alap Vantage. Nagyobbak, de 23 kg-mal könnyebbek a fékek, míg a 21-colos felniken Michelin Pilot Sport 4S abroncsok feszülnek. Feszesebb lett a futómű, és további merevítéseket is kapott a kaszni, így egyértelmű, hogy nem a Gyömrői útra szánták azt a 333 darab Vantage V12-t, amit le fognak gyártani a közeljövőben, és amelyek már mind el is fogytak. Nem csoda, az Aston Martin szerint tényleg az utolsó tizenkéthengeres szériájuk ez. Meglátjuk, hogy valóban így lesz-e.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.09
Izgalmas csomagot dolgozott ki városi szabadidőjárművéhez a Toyota. A Yaris Cross GR Sport a Toyota....
2022.08.09
A Ferrari 23 555 járművet hív vissza az Egyesült Államokban. Az ok: fékproblémák szinte minden....
2022.08.09
Henry Ford már autógyártás korai éveiben felismerte, a komplexitás nem tesz jót a gyártási....
2022.08.09
Erős növekedés az év első felében: a Porsche AG jelentősen növelte bevételeit és működési profitját....
2022.08.09
Hamarosan újabb magyar várost tesz biztonságosabbá a Generali a Biztonságért Alapítvány: a Generali....
2022.08.09
A mobilitási piac régóta kacérkodik a cserélhető akkumulátorok gondolatával. A Toyota most....
2022.08.09
Angela Merkel volt német kancellárt az Eurowings repülőgépén fényképezte le telefonjával egy olvasó....
2022.08.08
Az 1-es számú főút 145-ös kilométerszelvényében közlekedett egy török honosságú tehergépkocsi....
2022.08.08
Egy rossz döntés örökre megváltoztatja az életet – a megrázó kisfilm egy olyan képzelt esetet mutat....
2022.08.08
A Porsche bővíteni szeretné stratégiai e-bike (elektromos kerékpár) elkötelezettségét. Ennek....