e-mobilitás

Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron

2020.07.29.

Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron. Az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modellje egyaránt népszerű az ügyfelek és a média körében, amit számos díj és összehasonlító teszt is igazol. e-tron GT, Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tron modelljeivel az Audi igazán „felvillanyozó” 2021-es év elé néz.

2020 első felében az Audi 17 641 e-tron gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek világszerte, ami a koronavírus-járvány okozta nehéz piaci helyzet ellenére is 86,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi-modell ezzel világszerte vetélytársai előtt jár az akkumulátorhajtású felsőkategóriájú SUV-modellek körében, Európában pedig a legnagyobb darabszámban értékesített elektromos SUV-modell.

Különösen a skandináv piacokon örvend nagy keresletnek az Audi e-tron. Norvégiában, ebben az elektromos mobilitás szempontjából úttörőnek számító országban, például egyenesen az idei első félév legkeresettebb személygépkocsijának számított. Az itt kiszállított Audik 92 százalékát az e-tron tette ki, miközben Izlandon (93 százalék), Svédországban (12 százalék) és Izraelben (14 százalék) is magas részarány jellemezte. Az Amerikai Egyesült Államokban az e-tron eladásai több mint 50 százalékkal emelkedtek január óta az előző évhez viszonyítva. Amint Hildegard Wortmann, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Számunkra az Audi e-tron igazi ’Game Changer’, egyértelműen mutatva, hogyan képzeljük el a hosszú távon fenntartható és progresszív prémiummobilitást. Első tisztán elektromos SUV-modellünk a színvonalas formatervezést, menetdinamikát és utastérminőséget a legújabb technikával ötvözi – a kompromisszumok nélkül károsanyagkibocsátás-mentes autózás szolgálatában. Az e-tron révén új korszak kezdődik az Audi számára, s folytatni kívánjuk e sikertörténetet.”

Ütőkártyák – gyors töltés és hosszú túrák

Az Audi e-tron sikere nagyrészt kiváló mindennapos használhatóságára vezethető vissza, amelyben tágas térkínálata mellett a hosszú utazásokat is lehetővé tévő hatótávja játszik döntő szerepet: az e-tron Sportback 55** 446 kilométeres (WLTP), illetve az e-tron 55** 436 kilométeres (WLTP) értékével nagyobb távolságok is kényelmesen megtehetők. Az e-tron tulajdonosok emellett a gyors töltés előnyeit is élvezhetik, az akár 150 kW töltőteljesítmény a töltési folyamat jelentős részében rendelkezésre áll. Mintegy 110 kilométerre elegendő töltéshez ideális esetben nem egész tíz percet kell a töltőállomáson várakozniuk az ügyfeleknek, míg a 80 százalékos töltöttségi szintet nagyjából harminc perc alatt éri el az Audi e-tron 55**.

További jelentős előnyt kínál a mindennapos használhatóság terén az e-tron töltőszolgáltatás (e-tron Charging Service). E prémium töltési ajánlat egyetlen töltőkártyával 25 ország mintegy 155 ezer nyilvános töltőpontjához biztosít hozzáférést, s külföldön a helyi árakon, kiegészítő díjak nélkül tölthetnek az ügyfelek. A myAudi-App alkalmazás és az Audi navigációs rendszer különösen könnyű használatot tesz lehetővé, az útvonaltervezés és a töltőpontok aktiválásán túl ugyanis a vezető folyamatos tájékoztatást kap az adott töltőállomás foglaltságáról is.

Kitüntetések számos kategóriában

Az Audi e-tron igazi győztes típus – amit díjai és számos megnyert összehasonlító teszt is igazol, 2019-ben ugyanis az e-tron ezen összevetések több mint kétharmadát a maga javára döntötte el. Az e-tront emellett 2019-ben az „Elektromos és hibrid összkerékhajtású modellek” kategóriában az „Év összkerékhajtású autójává” („Allradauto des Jahres”) választották Németországban az AUTO BILD Allrad magazin olvasói, míg az „Arany Kormánykerék” („Goldenes Lenkrad”) szavazásán belsőégésű motoros vetélytársakkal szemben kerekedett felül a „Nagyméretű SUV-modellek” mezőnyében, az „Év cégautója 2020” („Firmenauto des Jahres 2020”) kitüntetést pedig a „Felső-/luxuskategóriájú elektromos autók” kategóriájában nyerte el.

Külföldön is rendszeresen részesül különböző díjakban az e-tron, nemrég például az Amerikai Egyesült Államokban futurisztikus belterével hódította el a „Wards 10 Legjobb Utastér” („Wards 10 Best Interiors”) kitüntetését, az Egyesült államokbeli Green Car Reports magazin értékelése szerint pedig az Audi e-tron a „Legjobb Autóvétel 2020-ban” („Best Car To Buy 2020”). Az e-tron emellett az Amerikai Egyesült Államok Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) közúti közlekedésbiztonsági intézetének töréstesztje alkalmával is meggyőzte a szakembereket, s világszerte az első elektromos autóként ismerték el „Top Safety Pick+” minősítésükkel.

Az Audi e-tron műszaki fejlesztései is kedvező fogadtatásra leltek a szakértők körében, júniusban például virtuális külső visszapillantó tükrei kifejlesztéséért a Society for Information Display” (SID) szervezet „Display Industry Award 2020” díjában részesült az Audi, amely a szakma legrangosabb elismerései közé tartozik. E technika az ügyfelek körében is népszerű, s eddig a vásárlók mintegy harmada döntött a kameraalapú külső visszapillantó tükrök mellett.

Sportback és S-változatok követik sikermodellt

Az Audi e-tron egy átfogó E-modelloffenzíva nyitánya, amelynek keretében 2025-ig mintegy húsz tisztán elektromos modell érkezik. Április óta az Audi e-tron Sportback egészíti ki az e-tron családot, a modellsorozat csúcsán pedig az e-tron és az e-tron Sportback nemrég bemutatott S-változatai állnak.

„Felvillanyozó” – high-end GT és két Q-modell a rajtvonalnál

A ma sikerei a holnap céljaira ösztönöznek – a Q4 e-tron concept tanulmánnyal a márka első kompakt E-SUV-modelljéről adott ízelítőt a 2019-es Genfi Autószalonon, a Q4 Sportback e-tron concept formájában pedig már SUV-kupéként mutatta be a vállalat e modellsorozat második tagját. Utóbbi 2021-ben kerül sorozatgyártásba, s mindkét modell az elektromos stratégia fontos sarokpillére.

Az elkövetkező év során egy további jelentős különlegességre is számíthatnak az ügyfelek: az Audi e-tron GT érkezik a négy karika jegyében. Kiemelkedő menetteljesítmények és kifejező formavilág az e-tron GT legfontosabb jellemzői, amivel a márka sportosságát hangsúlyozva az elektromos Q-modellekkel közösen írja tovább az Audi e-tron sikertörténetét.

** Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.

Az említett modellek üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai

(Az üzemanyag -fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a jármű választott felszereltsége függvényeként alakulnak.)

Audi e-tron 55 quattro

Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,4 - 22,4 (WLTP); 23,1 - 21,0 (NEDC)

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,0 - 21,9 (WLTP); 22,7-20,6 (NEDC);

Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....