Alpina B8 GT
Távozni csak stílusosan, szokták mondani. Hát az Alpina a tuningműhely legerősebb motorját faragta össze mielőtt végleg leejtik a mikrofont, hogy aztán a BMW felvegye. 2025 december 31-én ugyanis hivatalosan is a BMW markába kerül a híres Alpina márka, csakúgy, mint korábban az M divízió. A Polestar korábbi dizájnere, Maximilian Missoni fog felelni érte, de az még kérdéses, hogy mit terveznek a márkával. Szóval még van egy évünk kiélvezni a világ legjobb autópálya tipróit és szénné húzott BMW modelljeit, ami még tényleg az Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co KG-től érkeznek.
A hattyúdaluk pedig egy stílusosan csak 99 példányra limitált Alpina B8 GT, ami a 8-as Grand Coupéra épül, ám a 4,4-literes V8-asát egészen 625 lóerőig húzták. Így mindössze 3,3 másodpercre van szüksége a 0-100-as sprinthez, de azt is megszokhattuk, hogy az Alpinánál kicsit módosítanak az összkerékhajtás hangolásán vagy az elektronikus diffi zárásán. Új keresztmerevítő gondoskodik róla, hogy jobban kommunikáljon a sofőrrel az autó hosszú és nehéz orra, míg az egyedi futómű feszesebb futást ígér, és jobb stabilitást nagy tempónál, ami Németországban igenis szempont. Odabent egy sor jelvény és aláírás emlékezik meg az alapítóról. Minden bizonnyal ez lesz a világ egyik legexkluzívabb, legdrágább Alpina modellje, ennek megfelelően már újkorában sem olcsó: 92,6 millió forint a B8 GT listaára.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!