Hidrogén meghajtás

A világ legzöldebb meghajtásával tervez Észak-Amerika számára teherautót a Toyota

2020.10.16.

A Toyota és haszongépjárműveket, teherautókat és buszokat gyártó leányvállalata, a Hino  közösen fejleszt ’Class 8’ besorolású hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautót az észak-amerikai piacra. A nagy teherbírású, hidrogénhajtású teherautó  károsanyag-kibocsátás nélkül működik majd, a hidrogén üzemanyagcellás meghajtás mellékterméke ugyanis nem más, mint a tiszta víz.

Az elektromos nehéz teherautók iránti erősödő érdeklődés miatt a Toyota Motor North America (TMNA) és a Hino USA megállapodtak egy Class 8 besorolású, üzemanyagcellás, elektromos hajtású teherautó (FCET) fejlesztéséről az élszak-amerikai piac számára. A vállalatok felhasználják az újonnan kifejlesztett Hino XL Series alvázat, illetve a Toyota bevált üzemanyagcellás technológiáját, hogy a jármű kiemelkedő teljesítményét nulla károsanyag-kibocsátással biztosítsák. Ez az együttműködés kibővíti a japán piacra szánt, 25 tonnás FCET kifejlesztését szolgáló, idén bejelentett és már folyamatban lévő projekt kereteit. Az első bemutató jármű várhatóan 2021 első felében gördül ki a szerelőcsarnokból.

"A Hino XL Series jármű üzemanyagcellás változata igazi win-win helyzetet jelent mind a vásárlóink, mind a közösség egésze számára. Csendes és erőteljes teherautó lesz, ami semmi mást nem bocsát ki, csak vizet. A Toyota több mint húszévnyi tapasztalata az üzemanyagcellás technológiával, illetve a Hino nehéz teherautók terén felhalmozott tudása révén innovatív és sikeres terméket alkothatunk." – avat be Tak Yokoo, a Toyota kutatás-fejlesztési részlegének vezető fejlesztőmérnöke.

"A Hino hagyományaira építkezve, illetve a Toyota üzemanyagcellás technológiája révén hamarosan egy gazdaságilag rentábilis, nagy hatótávolságú, nulla károsanyag-kibocsátású járművet kínálhatunk majd vásárlóink számára. A Hino és a Toyota azonos módon látják a tartósság, a megbízhatóság és az innováció szerepét a tervezésben, így ez az együttműködés újraírja majd a játékszabályokat ebben a szegmensben."teszi hozzá Glenn Ellis, a Hino vásárlói élményért felelős ügyvezető alelnöke.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.16
Több mint ötezer látogatót vonzott a győri Széchenyi István Egyetem Nyitott Kapuk rendezvénye,....
2025.01.16
Szembejött velem a Rivian lassan egy éve beharangozott modellje és úgy gondoltam, leírom, mit....
2025.01.16
A Bridgestone zászlóshajójának számító, hosszútávú szállításra tervezett Ecopia gumiabroncscsaládot....
2025.01.16
Csaknem kétmillió forintnyi pótdíjat fizetett be a rekorder bliccelő, egy 48 éves budapesti nő....
2025.01.16
Az Eurotrade Kft. 2014. év végén kezdte meg a Sailun teher gumiabroncsok forgalmazását. A márka....
2025.01.16
A KRESZ története jól mutatja, ahogy a közlekedés szabályozása a forgalom bonyolultságával együtt....
2025.01.16
A kiskereskedők és a gyártók továbbra is diverzifikálják hálózataikat, miközben a folyamatok....
2025.01.16
Nemzetközileg körözött szexuális ragadozót fogtak el a rendőrök egy közúti ellenőrzés során a....
2025.01.16
Az Intuitive Machines második holdi küldetésén (“IM-2”), amely legkorábban várhatóan 2025 február....
2025.01.16
Az Audi örömmel fogadta, hogy az új, teljesen elektromos A6 e-tron modell elnyerte a Women’s....