GYSEV
Skála János hozzátette: a 700 millió forintos fejlesztést saját forrásból finanszírozta a vállalat. A teherkocsikat az aradi székhelyű, német tulajdonosi háttérrel rendelkező Astra Industries járműgyártótól rendelte a cég. A hattengelyes, 27,5 méter hosszú kocsikat idén márciusban kezdték gyártani, és június elején érkeztek meg Sopronba. A járműveknek már csak a hatósági engedélyeket kell megkapniuk.
A vezérigazgató elmondta azt is, hogy a most beszerzett járművek összesen negyven konténer szállítására alkalmasak, amely azt jelenti, hogy negyven kamionnal kevesebb közlekedik majd az utakon és ugyanennyi kamion szén-dioxid-kibocsátásával csökken a környezet terhelése. Hozzátette: a beszerzés teljes mértékben beleillik a vállalat hosszú távú stratégiájába, amelynek lényege, hogy a különböző infrastrukturális beruházások révén nagyobb hangsúlya legyen a vasúti teherszállításnak, amely gyorsabb és környezetbarátabb is.
Skála János emlékeztetett: a teherszállító vasúttársaság a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.) leányvállalataként jött létre 2011-ben. Tavaly zárta le két ütemű fejlesztését, amelynek keretében húsz százalékkal nőtt a konténer férőhelyek száma, konténeremelő rakodógépet, úgynevezett bakdarut vásároltak, emellett helymeghatározó alapú informatikai rendszert építettek ki.
Az 1,7 milliárd forintos európai uniós beruházás folytatásaként a jövőben olyan informatikai rendszert építenének ki, amellyel nemcsak a terminálban, hanem az úton lévő konténereket is GPS-alapú rendszerrel lehetne nyomon követni mondta a vezérigazgató.