Turán Frigyes
„Reggel még meglehetősen hűvös volt az aszfalt, de a Hankook kínálatában erre a hőmérsékletre is van megfelelő gumiabroncs. Azt is figyelembe kellett vegyem, hogy mindössze bő 5 km a táv, így nem kellett annyira odafigyelni, vajon mennyit bír az abroncs.” – kezdte összefoglalóját Frici.
Délelőtt összesen két időmérőt tartottak, aminek az eredménye csak a tájékozódást szolgálja, illetve lehetőséget ad arra, hogy a versenyzők éles körülmények között is megismerjék a pályát, ezeket megelőzően ugyanis csak utcai autóval, a KRESZ szabályok betartásával van lehetőségük legalább a nyomvonal feltérképezésére.
Délután két versenyfutam szerepelt a programban, melyek összesített eredménye határozta meg a napi végeredményt. „Úgy érzem, bennem és az autóban ennyi volt.” – összegzett röviden Frici. „A túraautók között az abszolút sorrendben elért 3. helynek nagyon örülök, ugyanis számos, a Ford Fiesta R5-nél – ami alapvetően egy rally autó – sokkal erősebb, az aszfaltos hegyipályán gyorsabb autó is volt a mezőnyben.” – értékelt a versenyző. Szerencsésen alakult az időjárás is, mert ugyan hullott némi eső, de sem a mennyisége, sem az időtartama nem okozott nehézséget, mindenki egyforma – jellemzően száraz – pályán autózhatott.
„Vasárnap nehezebb versenyre számítok! Nagyon sajnáltam, hogy a lengyel versenyzők a Fiestával, illetve az i20 WRC-vel nem tudták teljesíteni a napot, és nem mérhettük össze erőnket. Vasárnapra megoldják a problémákat, és igy minden bizonnyal nekem is nehezebb dolgom lesz, de a mai sikeren felbuzdulva vasárnap is szeretnék dobogóra állni!” – zárta gondolatait Frici.